• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Tykkbunnet gryte 20-25L (induksjon) ØK

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Ønsker en tykkbunnet gryte med lokk på mellom 20L og 25L til fornuftig pris. Det er ikke viktig om den har kran.
Helst i Oslo
 
Culina storkjøkken i Torggata har et assortert utvalg, jeg kjøpte en 20 L kjele for ca. kr. 750,-.
Culina - destino Kasseroller og panner - Kasserolle destino høy Quantum 20liter H265 Ø320mm Rustfritt stål

De har andre størrelser også, både med og uten kran.

Det så ikke dumt ut. Den rista vil jo fungere perfekt til partiskylling i kombinasjon med en meskepose (egner seg vel ikke til kontinuerlig skylling, siden du vil få ujevn drenering). Lag pakning med en tynn splitta silikonslange, så blir det tett og fint mot kjeleveggen, vil jeg tro. Og med kran med diptube eller noe annet smart, har du et kjempefint og billig oppsett.
 
Det så ikke dumt ut. Den rista vil jo fungere perfekt til partiskylling i kombinasjon med en meskepose (egner seg vel ikke til kontinuerlig skylling, siden du vil få ujevn drenering). Lag pakning med en tynn splitta silikonslange, så blir det tett og fint mot kjeleveggen, vil jeg tro. Og med kran med diptube eller noe annet smart, har du et kjempefint og billig oppsett.
Jeg har en sånn rist i bunnen av min 50L for BIAB. Posen kan ha en tendens til å sige ned på kantene siden risten ikke er heldekkende, men den fungerer fint i å holde posen litt unna bunnen. Liker å tenke at det ikke svir seg fast med en slik ordning.
 
Jeg har en sånn rist i bunnen av min 50L for BIAB. Posen kan ha en tendens til å sige ned på kantene siden risten ikke er heldekkende, men den fungerer fint i å holde posen litt unna bunnen. Liker å tenke at det ikke svir seg fast med en slik ordning.

Sånn jeg leste dataene var diameteren på rista bare 5 millimeter mindre enn indre diameter på kjelen. Og da burde det være mulig å finne en silikonslange med passende tjukkelse på veggen som du kan splitte på langs og lage en fin pakning til rista av. BB60'n som jeg holdt på med ei stund, hadde ei rist som ikke var helt tilpassa kjelen, og da løste jeg problemet på den måten.
 
Tilbake
Topp