To nye etiketter... :)

Ottar approved? :)

Ble ikke helt som jeg så for meg o_O
Tenkte Ottar hjemmebryggeri :beercheers:
Ottar etter "Vikinghøvdingen Ottar fra Lenvik"

Men er det noen som vet hvilken oppløsning (Photoshop) man bør har på etiketten før sender den til trykk?
Har glemte alt ang. trykksaker.
 
0202bb01866d045a965b00c2a1ccd9d5.jpg

Etter å ha smakt denne, og ha blitt inspirert av navneendringer i statlige selskaper, vurderer jeg å endre navnet til Py.
 
Fnis. Det ble kål og epler. Tar med noen på dommerkurs i helgen, til skrekk og advarsel.

Ikke sikker på hva som skjedde, mer enn nok gjær pluss ren o2, og stabil temperatur.

For mye O2? Jeg mener jeg har hatt noen episoder med det, og tror avgjort ikke på det som sies om at det er omtrent umulig å bruke for mye. Har du rikelig med nydyrka gjær i toppform, trenger du kanskje ikke beluftning i det hele tatt, jfr. Fermentis, som sier at det er skadelig å tilføre oksygen når du bruker tørrgjæren deres. Den har det den trenger. Du kjenner sikkert denne: Oxygen's Role In Beer Fermentation | MoreBeer Sjekk det som står mot slutten der. (Jeg mener ikke at man skal ta én artikkel som bevis for noe som helst. Men jeg har hørt dette fra andre, også. Og jeg har sjekka fagbakgrunnen til artikkelforfatteren. Han bør vite hva han snakker om.)

For ordens skyld: Dette er ikke ment som innledning på noen diskusjon.
 
Den der blir fryktelig feil. Kølsch serveres i slike glass:
Vis vedlegget 40034Vis vedlegget 40034

Og her har du en typisk servitør ("köbes"), i riktig uniform for kølschservering:
darf-auch-auf-der-arbeit.jpg


Ikke helt det samme;).
Nå må du ikke ødelegge en flott etikett med fakta. Med et lyst øl fra litt lenger sør i samme land hadde den kanskje vært mer typeriktig, men her bør det vises litt storsinn for en fin etikett til første brygg. Og han servitøren din gjør seg ikke like godt på flaska.
 
Nå må du ikke ødelegge en flott etikett med fakta. Med et lyst øl fra litt lenger sør i samme land hadde den kanskje vært mer typeriktig, men her bør det vises litt storsinn for en fin etikett til første brygg. Og han servitøren din gjør seg ikke like godt på flaska.

Hvordan skal jeg kunne gjøre jobben som grinete gammal gubbe uten å gjøre det?? Og det er sikkert veldig mye godt øl jeg har ligget unna pga etikettene/boksdekoren.

Karen fra Køln gjør seg avgjort mye bedre enn Heidi!
 
Tilbake
Topp