Innlevering av øl til NM 2019 - tider og resultater

gustavf

Administrator
Vi vil være til stede i Drammensveien 43 i Oslo og ta i mot øl disse tidene:
Torsdag 21. mars fra 16.00 til 19.00
Tirsdag 26. mars 17.00 til 19.00
Onsdag 27. mars 17.00 til 19.00

Dette betyr også at siste frist for mottak av flasker blir onsdag 28. mars, utsatt fra 23. mars. Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å levere flasker utenom de oppsatte tidene, så levering med bud, bedriftspakke o.l. er ikke mulig. Vi anbefaler derfor alle som skal sende inn øl å levere pakkene på Posten senest 23. mars og registrere sporingsnummer.i påmeldingssystemet. Da vil bidragene bli med i konkurransen, selv om de ankommer oss etter fristen.
 
Sist redigert:
Bare for å gjøre det helt klart:
Dersom du leverer ei pakke på Posten tidlig på morgenen mandag den 25. mars, og vi av en eller annen grunn ikke har mottatt denne på onsdag 27. mars (f.eks. at hentelappen ikke kommer fram, pakka feilsendes eller vi overser den), så vil ølet ditt bli diskvalifisert. Det helt og holdent ditt ansvar at ølet kommer fram.

Dersom du leverer ei pakke på Posten lørdag 23. mars og du ikke registrerer sporingsnummeret i påmeldingssystemet vil også ølet bli diskvalifisert dersom vi ikke har mottatt pakka på onsdag.

For å være garantert å bli med i konkurransen må du altså både registrere pakkenummeret og levere pakka senest på lørdag. Sjekk åpningstidene på posten.no.

Hvorfor gjør vi dette?
Det kan være vanskelig å være sikker på hvor lang tid ei pakke bruker på å komme fram, og det vil være nesten umulig for hver enkelt å vite når pakkene kommer fram. Basert på erfaring med hundrevis av pakker opp gjennom årene, vet vi at de fleste pakkene vil komme fram på 3 dager (dette passer også med det Posten lover), og setter derfor fristen for innlevering noen dager før vi må ha mottatt ølene. Den fristen regner vi med er enklere å forholde seg til for deltagerne.

Vi begynner å planlegge detaljene i dømminga torsdag. Da må vi vite hvilke øl som kommer.

Hvis ei pakke blir forsinket, og det kommer nok til å skje med såpass mange pakker, og vi kan følge med en på sporinga til Posten kan vi ta hensyn til den. Vet vi, for eksempel, at det kommer en saison om to dager, så kan vi sørge for at vi har en dag med saison-dømming litt senere. Er det en øl som skal sendes videre til Bodø som vi venter på, kan vi avtale med dommerne i Bodø om hvordan vi skal håndtere flaska (ofte betyr det ei ekspresspakke og litt ekstra håndtering). Vet vi ikke om ølet, kan vi ikke ta hensyn til det. Derfor er sporingsnummeret viktig for oss.

Det skjer også at hentelappene blir forsinket. Når du registrerer pakkenummeret kan vi hente pakka før vi får hentelapp. Det er også viktig de siste dagene, da det kommer mye øl og kan bli litt kaos.
 
Sist redigert:
Vi vil være til stede i Drammensveien 43 i Oslo og ta i mot øl disse tidene:
Torsdag 21. mars fra 16.00 til 19.00
Tirsdag 26. mars 17.00 til 19.00
Onsdag 28. mars 17.00 til 19.00

Dette betyr også at siste frist for mottak av flasker blir onsdag 28. mars, utsatt fra 23. mars. Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å levere flasker utenom de oppsatte tidene, så levering med bud, bedriftspakke o.l. er ikke mulig. Vi anbefaler derfor alle som skal sende inn øl å levere pakkene på Posten senest 23. mars og registrere sporingsnummer.i påmeldingssystemet. Da vil bidragene bli med i konkurransen, selv om de ankommer oss etter fristen.

Bare for å få det avklart, siste frist er onsdag 27.mars eller torsdag 28. mars?
 
Er det nødvendig å pakke inn flasker som leveres ved oppmøte i Drammensveien neste uke ?
 
Vi vil dessuten sette pris på om noen av de som er innom har mulighet til å hjelpe til med å ta med seg søppel og kjøre innom gjenvinningsstasjonen. Det blir ganske mye søppel som må håndteres.

(Dette er mest aktuelt for de som bor i Oslo, og som kan levere søppel gratis. Husk at du nå må ha appen Oslonøkkelen eller lastet ned GjenbruksID på papir for å slippe å betale.)
 
Vi vil dessuten sette pris på om noen av de som er innom har mulighet til å hjelpe til med å ta med seg søppel og kjøre innom gjenvinningsstasjonen. Det blir ganske mye søppel som må håndteres.

(Dette er mest aktuelt for de som bor i Oslo, og som kan levere søppel gratis. Husk at du nå må ha appen Oslonøkkelen eller lastet ned GjenbruksID på papir for å slippe å betale.)
Vil anta at eventuelle småbarnsforeldre kan få seg noen ukers forbruk av bleier?
 
Så akkurat på slippen og innsendingsinfo at en av mine kandidater IKKE kan sendes, men må leveres i en butikk på Majorstuen? Er det noe system for det, eller vil alle som ikke bor i Oslo eller har mulighet til å levere automatisk avskåret fra å delta? Hmmm
 
Så akkurat på slippen og innsendingsinfo at en av mine kandidater IKKE kan sendes, men må leveres i en butikk på Majorstuen? Er det noe system for det, eller vil alle som ikke bor i Oslo eller har mulighet til å levere automatisk avskåret fra å delta? Hmmm

Kan du ha blandet NM og Oslomesterskapet i pils/lager nå? Sistnevnte har innlevering hos Ila Hjemmebrygg på Sankthanshaugen, og jeg er kontaktperson for den konkurransen. Dersom du har registrert deg til Oslomesterskapet ved en feiltakelse, kan du sende meg deltakernunmeret ditt og jeg vil stryke deg fra deltakerlisten.
 
Sist redigert:
Er det nødvendig å pakke inn flasker som leveres ved oppmøte i Drammensveien neste uke ?

Hvis du synes det er pinlig å vandre rundt med ølflasker kan du pakke dem inn i gråpapir. Det har visst blitt moderne igjen.
c1d34d9fa8f4976c519e507c1e33da94.jpg
 
Er det noen som har mulighet til å hjelpe til å ta i mot flasker fra 16.00 til 19.00 i morgen (tirsdag). Våre vanlige hjelpere (inkludert meg selv) har endt opp med litt dobbeltbooking. Det er en hyggelig mulighet til å møte masse hjemmebryggere, som stikker innom for å levere øl og småprate. Ta gjerne kontakt på forumet (melding til meg), send e-post til nm@norbrygg.no eller ring på 920 16 556 om du kan hjelpe til.
 
Sist redigert:
Nå har flaskene jeg sendte inn vært klar for opphenting på postkontoret siden fredag. Venter dere med å hente ut alt til siste frist?
 
Nå har flaskene jeg sendte inn vært klar for opphenting på postkontoret siden fredag. Venter dere med å hente ut alt til siste frist?
Nei, men vi hentet ikke i dag eller på fredag. Ettersom vi begge hadde valgt å bruke helga på en hyttetur med gode venner og hadde andre planer i dag, henter vi sannsynlig pakka i morgen.

Så lenge du har sendt innen fristen blir deltagelsen godkjent.
 
Tilbake
Topp