Birger Eriksen-dagen

Jeg er med i år igjen!
Har 4 flasker igjen fra i fjor! De er nydelige nå!

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk
 
Jeg slingrer som bare det (ref tidligere angitt oppskrift), men skal ihvertfall innenfor typeriktige parametre ( ABV >= 10%, IBU >= 100, svart som natta ). Grunnen til avvik er at jeg tenker på Birger Eriksen (mannen) og handlingene den gjeldende natta som rotnorsk patriotisme, og da ville jeg hylle mannen også ved å bruke mest mulig norske ingredienser også.

Dagen er markert i kalenderen. Jeg er klar.
 
Jeg er usikker grunnet slingringsmonnet i maltbase og ibu i oppskriftene. Må tygge på det.
Tenker at hvis folk vil bli med men ikke orker hamstre elleve forskjellige maltsorter så må de få lov å brygge en forenklet, f eks uten aroma og hvete, det tipper jeg man vil slite stort med å smake igjen i en triangeltest..
 
Tenker at hvis folk vil bli med men ikke orker hamstre elleve forskjellige maltsorter så må de få lov å brygge en forenklet, f eks uten aroma og hvete, det tipper jeg man vil slite stort med å smake igjen i en triangeltest..

Ja, derav ett skille, "original", og noe som ellers oppfyller kriteriene med at det er svart som tusj. Hvor den første er mest for å kunne sammenligne folk mellom seg. Ølet er komplekst, og det er mange måter å gjøre det på, f.eks humla, koketiden, vannjusteringer etc, men at de som vil iallefall har et fast holdepunkt mtp å bytte og synse.
 
Lurer på å hive meg med også. Må bare ta en dag fri og lese igjennom hele tråden (igjen) og så sjekke om psyken er klar for krig:oops:
 
Jeg er med :)
5a9c5e1c0835551182750770b25a5ee5.jpg
 
Som gammel kystvernartillerist skulle jeg selvsagt vært med og hyllet Birger. Jeg tjenestegjorde på fortet lenger ute i fjorden som slapp Blücher forbi uten motstand (Bolærne), nok en grunn til å hylle Oscarsborg og Birger som skjønte hva som var på gang.

Men den 9. sitter jeg på fly hele dagen, det må vel regnes som gyldig fravær? Får sende en permisjonssøknad til kommandør @Miguel og håpe på det beste. Kommer sterkere tilbake neste år. :)
 
Som gammel kystvernartillerist skulle jeg selvsagt vært med og hyllet Birger. Jeg tjenestegjorde på fortet lenger ute i fjorden som slapp Blücher forbi uten motstand (Bolærne), nok en grunn til å hylle Oscarsborg og Birger som skjønte hva som var på gang.

Men den 9. sitter jeg på fly hele dagen, det må vel regnes som gyldig fravær? Får sende en permisjonssøknad til kommandør @Miguel og håpe på det beste. Kommer sterkere tilbake neste år. :)
Kanskje det tels hvis du mesker den 8. og lar den koke til du kommer hjem den 10.?
 
Problemet er at jeg kommer ikke hjem den 10., jeg lander i Sydney. Må i tilfelle la det koke i tre uker til jeg er hjemme igjen.

Eneste muligheten jeg ser er at jeg har fire timer på flyplassen i Doha, men tror det blir litt stress å presse inn brygginga der :D
 
Problemet er at jeg kommer ikke hjem den 10., jeg lander i Sydney. Må i tilfelle la det koke i tre uker til jeg er hjemme igjen.

Eneste muligheten jeg ser er at jeg har fire timer på flyplassen i Doha, men tror det blir litt stress å presse inn brygginga der :D
Med tre ukers kok skulle du ihvertfall ha kontroll på kravet til OG. Og antakelig bitterhet.
 
Da var malt- og humle-lageret sjekket og alt er i hus.
Må bytte ut 2,4 kg (av totalt 8,8) Maris Otter Pale malt med Pale malt fra Norsk Malt.

Så da er det kun en pakke WLP007 som må handles inn på Vestbrygg i morgen.
Og kanskje litt DME til en to-stegs starter. Trenger en grei mengde gjær til dette brygget.
 
Jeg har også alt i hus, og gleder meg skikkelig. Har 4 flasker igjen av fjorårets produksjon, og skal i hvertfall nyte én under bryggingen. Jeg lurer på å låne maskinen til brodern, så jeg har to, og slipper dobbelmeskingen. Det hadde vært noe. Vr rimelig sliten i fjor husker jeg.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp