Birger Eriksen-dagen

Forresten, dere som har brukt Gjernes. Har dere noen gjæringsplan der? Hvordan blir utviklingen over tid i forhold til 007 feks?

Edit: Gjæring*, ikke gjøring*
 
Sist redigert:
Av praktiske grunner har jeg forenklet oppskrifta (antall malttyper). Men håper det er innafor. Teoretisk vil IBU og EBC være over 100, og ABV over 10.
 
Ja, snart på tide å gjøre klar en starter også (jeg pleier å la den gjære ut og så dekantere før pitch).
 
Får dessverre ikke vært med i år, er på sjøen. Men skal tappe Beksvarte Natta når jeg kommer hjem til neste helg.
130 ebc og nesten 13 % så er nesten med:eek:
 
Har brukt ingenting, og brukt noe kalsium.

Men, pga treghet i alt, så fikk jeg ikke lagt inn bestilling før i dag hos BS, og etter det Sveen fortalte meg på chatten, så er BS notorisk trege til å sende ut greier, så ser ikke ut til at det blir noe brygging på selve dagen for meg i år. Må si jeg er minst like skuffet som kapteinen på Blucher.
 
Har brukt ingenting, og brukt noe kalsium.

Men, pga treghet i alt, så fikk jeg ikke lagt inn bestilling før i dag hos BS, og etter det Sveen fortalte meg på chatten, så er BS notorisk trege til å sende ut greier, så ser ikke ut til at det blir noe brygging på selve dagen for meg i år. Må si jeg er minst like skuffet som kapteinen på Blucher.
Det går så bra så. Prosjektet leve i beste velgående. Jeg må nok meske på mandag og koke på tirsdag. Visst fanden skal der bobles i gjærlås. Tenker jeg kjører samme gjær som i fjor, altså irish ale wlp004.
 
Det går så bra så. Prosjektet leve i beste velgående. Jeg må nok meske på mandag og koke på tirsdag. Visst fanden skal der bobles i gjærlås. Tenker jeg kjører samme gjær som i fjor, altså irish ale wlp004.

Ja men litt skuffende at jeg må bryte en tradisjon etter noen år pga noen andre har vært trege.
 
Har brukt ingenting, og brukt noe kalsium.

Men, pga treghet i alt, så fikk jeg ikke lagt inn bestilling før i dag hos BS, og etter det Sveen fortalte meg på chatten, så er BS notorisk trege til å sende ut greier, så ser ikke ut til at det blir noe brygging på selve dagen for meg i år. Må si jeg er minst like skuffet som kapteinen på Blucher.
Kvern litt grillkull for å få fargen da?
 
Har brukt ingenting, og brukt noe kalsium.

Men, pga treghet i alt, så fikk jeg ikke lagt inn bestilling før i dag hos BS, og etter det Sveen fortalte meg på chatten, så er BS notorisk trege til å sende ut greier, så ser ikke ut til at det blir noe brygging på selve dagen for meg i år. Må si jeg er minst like skuffet som kapteinen på Blucher.

Er det den nærmeste sjappen? Kan noen sambygdinger i så fall rekke ut en hjelpende hånd?
 
Tilbake
Topp