Nytt bryggeri 75L - trenger anbefalinger

Hei,

Da er det snart på tide å bytte ut CB3 maskina og plasten med noe mer morsomt :)

Tenker følgende oppsett:

Mesking:
Brewtech Infussion 75L meskekar inkl MTSS tempstyring.
Her skal jeg ha en resirkulering. Men er usikker på hvordan...
Vorlauf? Resirkuleringsmanifoil? Bruke sparge-armen? Tips?
Tenker å kjøre dette med en SS chugger pumpe med tre-veis ventil slik at jeg kan bytte over til skyllevann med samme pumpa.
Burde jeg heller vurdere et annet meskekar? Kettle med varmeelement og falsk bunn?

Skylling:
Brewtech kettle 56L. Varmes med en 3kW dyppvarmer. Koblet til Chuggerpumpa for å skylle via sparge-arm i meskekaret.

Koking:
Brewtech 75L kettle. 14,5Kw gassbrenner (og kan sikkert spe på med dyppvarmeren også).
Zchiller motstrømskjøler med SS Chugger pumpe. (Kan jeg bruke samme pumpa kanksje?, bare ha hurtigkoblinger).

Fermentering:
SS Brewtech 1/2 BBL Chronical BME inkl FTSS2 tempstyring (ikke glykolkjøler, men kaldvann innledingsvis)

Tenker å standardisere med 1/2" Tri-clamp på alt, slik at man lett kan demontere og gjøre rent...

Tanker og synspunkter? Kjør debatt!
 
Hei
Jeg ville hatt noe fast i HLT, ikke dypp varmer. Hvordan skal du øke temp til utmesk? HERMS/RIMS?
Ved std. skyllevolum, 1/3 av vann til mesk 2/3 vann til skylling, trenger du faktisk ikke den største Infussion mesketanken. Til kok kan du evt. Bruke 2 dyppvarmere og glemme gassen. Funker på 64l, etter kok er oppnådd tas den ene ut.
 
Tilbake
Topp