Koble forbi termostat, prøver å finne feil på kjøleskap

Klarer ikke å finne et koblingskjema av denne saken og lurer vel egentlig på hvordan jeg skal koble også
siden 3 av lederen går inn i termostat.

https://www.nettoparts.no/…/termostat-siemens-kjoel-32621p.…

Står på et Siemens Kjøleskap, jeg ønsker å koble meg forbi termostaten tror nemlig den er defekt. skapet kjøler til det er ca 2 grader. etter dette blir det bare varmere og varmere i skapet. tar jeg strømmen ut en stund og repeterer skjer det samme.

Et det noe som vet hvordan jeg kan gå fram?
 

Vedlegg

  • IMG_0692.jpeg
    IMG_0692.jpeg
    95,6 KB · Sett: 99
  • IMG_0693.jpeg
    IMG_0693.jpeg
    95,4 KB · Sett: 96
  • IMG_0694.jpeg
    IMG_0694.jpeg
    96,5 KB · Sett: 94
  • IMG_0695.jpeg
    IMG_0695.jpeg
    90,3 KB · Sett: 95
I ditt tilfelle er nok svart og blå strøm, mens din lilla sannsynligvis er av/på motor. Det finnes mange tråder på forumet og nettet på ombygging av kjøleskap, søk etter de. Prinsippet er likt.

Få hjelp av elektriker dersom du ikke er trygg på strøm.
 
I ditt tilfelle er nok svart og blå strøm, mens din lilla sannsynligvis er av/på motor. Det finnes mange tråder på forumet og nettet på ombygging av kjøleskap, søk etter de. Prinsippet er likt.

Få hjelp av elektriker dersom du ikke er trygg på strøm.

Joda, men dette er jo enkelt for
De som kan, jeg vil bare finne ut om jeg kan fikse skapet med å skifte termostaten. Går ikke det, ryker det på dynga.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Enkleste måten er å nappe av lilla kabelsko nede på kompressor, og sette den brune som er fra veggen i den lillas plass. Da vil skapet gå kontinuerlig og du kan se om kjøleevnen er tilfredstillende. Hvis kjølingen er tilfredstillende så kan du skaffe en itc f.eks og koble skapet inn som vanlig inn i itc. Tape over alle koblinger som blir koblet ut. Du mister lyset i skapet ved å koble slik.

Se på den lilla som om den er brun, men den er fargekodet lilla slik at man kan forstå at det er «styrestrømmen» fra termostat.

Hvorfor du har en sånn metallstråltråd /rør som går inn på termostaten aner jeg ikke.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp