Tørrhumling

Hei. Jeg har brygget i flere år, men når det gjelder IPA, gjerne en double IPA synes jeg at jeg mangler den gode humlesmaken/aromaen. Jeg tørrhumler i ca 5 dager og bruker humleposer. Bør jeg kutte ut humleposene? Hvordan unngår jeg da å få humlerester i øllet?
 
Hei. Jeg har brygget i flere år, men når det gjelder IPA, gjerne en double IPA synes jeg at jeg mangler den gode humlesmaken/aromaen. Jeg tørrhumler i ca 5 dager og bruker humleposer. Bør jeg kutte ut humleposene? Hvordan unngår jeg da å få humlerester i øllet?

Jeg hiver humla oppi, og så bruker jeg humleposen på en litt annen måte:): Jeg binder den rundt enden på slangen når jeg tapper over til blandekaret før jeg flasker. Den fanger opp humlerestene.

Litt usikker, men jeg tror det kan være et poeng å tørrhumle litt under romstemperatur. 18?
 
Hei. Jeg har brygget i flere år, men når det gjelder IPA, gjerne en double IPA synes jeg at jeg mangler den gode humlesmaken/aromaen. Jeg tørrhumler i ca 5 dager og bruker humleposer. Bør jeg kutte ut humleposene? Hvordan unngår jeg da å få humlerester i øllet?

Jeg tørrhumler uten noe humlepose, og får ikke noe i flaskene.
Tapper fra samme karet jeg tørrhumler i.

Setter karet litt på skrå bakover noen dager frø tapping, om det har noe og si aner jeg ikke.
Men som sagt ikke noe i flaskene mine.
 
Hei. Jeg har brygget i flere år, men når det gjelder IPA, gjerne en double IPA synes jeg at jeg mangler den gode humlesmaken/aromaen. Jeg tørrhumler i ca 5 dager og bruker humleposer. Bør jeg kutte ut humleposene? Hvordan unngår jeg da å få humlerester i øllet?

Kutt ut humlepose


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Takk for utrolige kjappe gode svar. Jeg tørrhumler uten poser neste gang, og setter karret litt på skrå :)
 
Tilbake
Topp