• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt avtrekksvifter

Har 2 st vifter til salgs.
1 st K 125 EC og 1 st K 160 EC

pris:
K125 kr1500
K160 kr2000

kommer med intern potmeter, bare plugge på kabel så går vifta på forholdinnstilt hastighet. Kan levere ekstern potmeter hvis det er ønskelig mot en liten kostnad.

linker:
K125ec Produktkatalog | www.systemair.com
K160ec Produktkatalog | www.systemair.com
K_fan_upd_box_20190326.jpg
 
På 160-modellen, er det max desibelnivå som er oppgitt?
i grunn ja, men lydmålinger er litt innviklet.
"Lydtrykknivå på 3 m (20m² Sabin) 43,7 dB(A)"
måling utført på ved 3 meter avstand. Sabin er en "klassifisering" av ett lyd absorbering i ett rom. 43,7dB (A) er MED A-filter.
men ja, dem er støysvake. kan med fordel bygges inn i en isolert kasse hvis man trenger med lyd demping.
 
Sabine bør bli etterfulgt av et tall mellom 0 og 1 som da antyder absorbsjonskoeffisienten til et rom, så et tall mangler i databladet virker det som.

For å dempe lyden ytterligere hvis man bruker et rør i kjele- enden så kan man montere en større «boks» av noe slag et sted inline med røret da mye av lyden kommer ut av røret.
 
Sist redigert:
Sabine bør bli etterfulgt av et tall mellom 0 og 1 som da antyder absorbsjonskoeffisienten til et rom, så et tall mangler i databladet virker det som.

For å dempe lyden ytterligere hvis man bruker et rør i kjele- enden så kan man montere en større «boks» av noe slag et sted inline med røret da mye av lyden kommer ut av røret.
??? :)
 
Sabine bør bli etterfulgt av et tall mellom 0 og 1 som da antyder absorbsjonskoeffisienten til et rom, så et tall mangler i databladet virker det som.

For å dempe lyden ytterligere hvis man bruker et rør i kjele- enden så kan man montere en større «boks» av noe slag et sted inline med røret da mye av lyden kommer ut av røret.

interessant, i alle datablader vi har så står det kun teks "20m² Sabin"
 
interessant, i alle datablader vi har så står det kun teks "20m² Sabin"

Etter å ha googlet litt mer nå så tror jeg at jeg var litt rask på avtrekkeren. Det er veldig lenge siden jeg har hatt om dette. Og den formen med "20kvm Sabin" er noe jeg aldri lærte om, da det virker som et slags summa summarum overordnet sluttresultat som er skrevet som Sabin og kvm. Jeg lærte kun om Sabin((e), språkforskjeller)), og så måtte man legge sammen de forskjellige reflekterende overflatene i et rom, og etter en utregning til så resultert det i ett tall, som da ble koeffisienten for det rommet. Men her virker det som om 20kvm Sabin er alt i ett, presentert på en annen måte enn det jeg visst fantes. Så her tok jeg feil., Kanskje det er en gitt koeffisient og 43dBA er det som blir i et 20kvm stort rom, eller en snudd formel av det.

Da forstår jeg heller ikke hva 43 dBA vil si i den sammenhengen. Jeg vet at 43 dBA i seg selv er veldig stille hvis man tenker på "støy".

Det er forskjell på å være akustiker og lydtekniker :D
 
Sist redigert:
Etter å ha googlet litt mer nå så tror jeg at jeg var litt rask på avtrekkeren. Det er veldig lenge siden jeg har hatt om dette. Og den formen med "20kvm Sabin" er noe jeg aldri lærte om, da det virker som et slags summa summarum overordnet sluttresultat som er skrevet som Sabin og kvm. Jeg lærte kun om Sabin((e), språkforskjeller)), og så måtte man legge sammen de forskjellige reflekterende overflatene i et rom, og etter en utregning til så resultert det i ett tall, som da ble koeffisienten for det rommet. Men her virker det som om 20kvm Sabin er alt i ett, presentert på en annen måte enn det jeg visst fantes. Så her tok jeg feil., Kanskje det er en gitt koeffisient og 43dBA er det som blir i et 20kvm stort rom, eller en snudd formel av det.

Da forstår jeg heller ikke hva 43 dBA vil si i den sammenhengen. Jeg vet at 43 dBA i seg selv er veldig stille hvis man tenker på "støy".

Det er forskjell på å være akustiker og lydtekniker :D

hehe ja det er mye data man skall holde i hodet på en og samme gang.
20kvm sabin er en "samlet" demping av dempende materiell som er i rommet. skall finnes noen oversikt, men jeg finner den ikke i farten. stor forskjell på en stue og en industri lokale. men ja, dem bråker ikke noe veldig disse viftene, er laget for bruk i normale enebolig/leilighet. til boligspektre og ikke for næring.
 
Er i syden Akkurat nå men når jeg kommer hjem så er 2 st k125ec vifter til salgs.
Større vifter kan ordnes hvis ønskelig.
Vifter som er i annonsen her selges før kostpris fra grossist, for att "hjelpe" andre hjemmebryggere få litt bedre forutsettninger når kommet til avtrekk.
Kommer og med en skikkelig kul vifte for salg. Denne flytter seriøse mengder luft. Prio 200 ec fra systemair.no
 
Ser at disse viftene kan monteres utendørs på vegg, hvordan anbefaler du at de monteres ute?
 
Ser at disse viftene kan monteres utendørs på vegg, hvordan anbefaler du at de monteres ute?
Jeg anbefaler alltid montering innendørs når alle produkter monteres. Ligger det fukt igjen i vifta så fryser det fort på vinteren.
Viktig å tenke på er ev bruk av spjeld og att forhindre tilbakeslag av kald luft inn i varmt rom.
 
Tilbake
Topp