Brewtools bryggemaskin

Heisann. Har akkurat kjøpt en B80 Pro med ekstra 3 veis ventil og motstrømskjøler. Driver nå med å sette den opp. Veldig bra første inntrykk. Solid innpakket. Maskinen oser av kvalitet. Blir litt stolt av at den er norsk. Ikke like imponert over info video om hvordan maskinen settes opp. Burde vært mye mer detaljert, der en viser all montering trinn for trinn. Kanskje enkelt for dem som har lang brygger erfaring, men for en nybegynner som meg er ikke dette godt nok forklart i video. En annen ting som jeg stusser på er at det sies at man rengjør maskinen med PBW. På Bryggselv Stavanger ble jeg fortalt at jeg IKKE måtte bruke PBW, da dette tæret i stykker teflonpakningene i 3-veis ventilene. Dette hadde de erfart selv i den korte perioden de har brygget på maskinen. Resultatet var at det begynte å lekke fra selve ventilen. Kommentarer til dette ?
 
En annen ting som jeg stusser på er at det sies at man rengjør maskinen med PBW. På Bryggselv Stavanger ble jeg fortalt at jeg IKKE måtte bruke PBW, da dette tæret i stykker teflonpakningene i 3-veis ventilene. Dette hadde de erfart selv i den korte perioden de har brygget på maskinen. Resultatet var at det begynte å lekke fra selve ventilen. Kommentarer til dette ?
Har 8 brygg på maskina der jeg har vaska med pbw hver gang etterpå. Ingen lekkasjer hos meg.
 
Jeg fikk samme beskjed fra Bryggselv, Brewtools bekrefter det samme, men sier selv de ikke har hatt problemer. Bruker derfor oxipro som rengjøring av maskinen. Koster jo litt ventilene.
 
Er pakningene i andre kulekraner brukt i brygging laget av noe annet enn teflon?

Er det noen som har demonter ventilene til Brewtools og har bilder?
 
Spørte Brewtools og der er kun én ventil av knapt 1000 som har lekket. Kan like mye være en dårlig pakning eller sand/grus fra malt som har ødelagt den. Brewtools vasker selv med PWB.
 
Hvordan er MIM kombi fra felleskjøpet på teflon sammenlignet med pbw, noen som vet? Har ikke funnet noen info om konflikt der, men det sagt så har jeg slitt med å finne noe faktiske datablader på pbw som sier det er et problem annet enn noen få forum poster her og der, stortsett ang. Teflon tape/tetningstape som kan løse seg opp. Men det er jo noe helt annet enn et teflon plast og herda teflon belegg.
 
Stemmer. Men vi tar altså ikke ansvar for eventuelle skader når pbw er opplyst som skadelig for teflon :)
Vil sterkt anbefale dere å korrigere instruksjonsvideoen da. Nå skal jeg ikke være skråsikker, men ved en evt reklamasjon vil dere da sitte med bevisbyrden og om en instruksjonsvideo fra dere beskriver at utstyret bør vaskes med PBW, tror jeg det blir vanskelig å komme unna et erstatningskrav. Selv om BS sier at PBW ikke må brukes.

Så demonstrasjon av utstyret deres på Sørlandsmesterskapet, og jeg tror dere har skutt blink i forhold til andre bryggeanlegg på markedet.
 
På tide at Brewtools får en underkategori her på forumet, så en kan samle alt her fremover, det kommer nok mye her etterhvert. Jeg er på jakt etter erfaringer med brewtools fra folk som har brukt speidel tidligere.
 
Gjenstridighet, fra hvem? Det burde jo være mye bedre for alle å få ryddet opp litt.
Facebook er jo totalt ubrukelig til å søke i... bare dagens nyheter som surrer der
 
Gjenstridighet, fra hvem? Det burde jo være mye bedre for alle å få ryddet opp litt.
Facebook er jo totalt ubrukelig til å søke i... bare dagens nyheter som surrer der
Det blei ytret et ønske fra folk for 100 stk hadde kjøpt bryggeri fra dem. Facebook gruppa vokste og her inne har aktiviteten naturligvis avtatt. Noe norsk ser ut til å trumfe alt som fins av kompaktbryggere og nå kompletteres produktlinjen etterhvert med gjæring og annet tilbehør. Og det finnes ikke underforum engang på norbrygg sine sider. Det er utvilsomt det beste og mest fleksible kompaktbryggeriet på markedet, og er nå solgt til alle kontinenter. Uovertruffen support, super kvalitet, gode utsikter til nye produkter og oppfølging på maskinene som er lansert.
 
Hei.
Vi vet det er litt mangel på underkategorier, samtidig er det ikke sikkert en hel haug med underkategorier er det beste heller. Vi tar derfor en runde på dette internt, slik at vi ikke gjør noe forhastet (og som er et hekkan å reversere :) ).

Diskusjonen kan uansett tas her:
Subforum for PerfectBrew og div andre brands

- Admin (siden det ikke kommer frem på annet vis).
 
Speidel bruker 100mm så vidt jeg husker. I hvert fall ikke 125! Flexirøra du får kjøpt i butikken er 100mm.
(Med forbehold om at jeg husker feil)
Jeg bruker ikke tape/klemme. Hvis du retter ut alle trekkspillbøyene i enden, så passer det akkurat for å tre over tuten. Jeg har gaffatapet en bit liggeunderlag rundt enden for å ta i når du skal løfte opp for tilsetting av humle.

På Biltema har de dette flexrøret i plast som er 102mm og passer perfekt rett på hatten til speidel, også tar det 0 plass ved lagring. Det er plast men det tåler bruken, jeg har brukt det i mange år og skifter det ut når det blir mye fusel i røret.
 

Vedlegg

  • 20190622_120709708_iOS_resize.jpg
    20190622_120709708_iOS_resize.jpg
    871,8 KB · Sett: 97
Norbrygg har slitt med få frivillige i IT-gruppen som bl.a. er ansvarlig for opprettelse av grupper på forumet
Ingen i Norbrygg har motvilje / er gjenstridige, uansett hva man brygger på. Jeg finne faktisk påstanden litt støtende
Dersom noen på forumet ønsker å bidra i IT-gruppen, vær så vennlig å ta kontakt med styret@... Det er alltid et behov for frivillige
 
Gjenstridigheten jeg sikta til henspeiler på en bruker sitt innlegg og at det var et tidlig ønske i tråden om eget underforum.
Leste posten to ganger, men ser ikke hva som er gjenstridig.
En person ‘reklamerer’ for en FB-gruppe
En annen person ønsker at diskusjonen holdes på Norbrygg forumet
Hva eller hvem er gjenstridig?
‘Gjenstridighet her inne’ tyder på at du snakker om mer enn en person, eller om selv Norbrygg
Igjen finner jeg det utidig
 
Tilbake
Topp