Lekkasje i fat med G-kopling

Thomas Søreide

Norbrygg-medlem
Hei - jeg bruker fat med G-kopling. For litt siden la jeg merke til at et av fatene mine hadde lekkasje midt oppå selve koplingen - mellom senter og svart gummipakning som ligger rundt.
Hadde demontert stigerørene for vask før fylling av fat, men usikker på om dette kan være en årsak..
Er det noen andre som har opplevd dette - noen som vet hva som skal til for å fikse dette..?
 
Lakk det mye eller jevnt? Jeg har et par gfat, men har ikke sette dette. Kan plukke fra hverandre stigrøret, og se hva jeg finner. Virker rart. Kan det være selve gkoblingen som lekker?
 
Lakk det mye eller jevnt? Jeg har et par gfat, men har ikke sette dette. Kan plukke fra hverandre stigrøret, og se hva jeg finner. Virker rart. Kan det være selve gkoblingen som lekker?
Virket som det lakk jevnt og trutt.. Men la meg klargjøre litt - det var bare gass som kom ut, ikke øl..! Og jeg merket ikke noe til dette når koplingen sto på, og jeg tappet fra fatet.
Jeg merket det når jeg koplet fra for å flytte fatet, og senere når fatet var tomt - det boblet der som jeg skrev ovenfor.
Mistenker at dette er en G-Kopling som jeg demonterte forrige gang jeg tappet, fordi det lå mye humlerester i stigrøret og inne i selve koplingen. Kanskje det fortsatt sitter noe der inne, eller jeg har satt det dårlig sammen igjen..? Vet ikke.
Skal høre med min "fatleverandør" og ta det derfra.. :)
 
Tilbake
Topp