Om øl i mediene

Jeg synes reklamemannen Jan Blichfeldt ikke klarer å forklare veldig godt hva han mener her. Han imøteser gjerne mer mangfold fra industribryggeriene - men ikke at mikrobryggeriene dytter dem i den retningen?

Skal vi drikke tøyseøl eller industriøl?

Som regel synes jeg det er en hyggelig opplevelse å få bekreftet fordommene mine. Men denne karen her greier faktisk å gjøre meg trist:confused:. Det der var et sjeldent lavmål når det gjelder kunnskap og saklighet.

Jaja - det finnes tross alt folk som har greid å lage intelligent reklame.
 
Er dere aldri på matbutikker, og ser hvilket nivå hvermannsen synes er ok? Salgstallene er vel heller ikke ukjent.

Når man skriver et tilsvar, bør man ikke starte med å kalle sin motpart for dum. Det klinger bare i ørene til de sterkt troende.
 
Si hva man vil om mannen, men all PR er god PR.

Det går for det samme som den omtalte saken, nemlig øl.
Jeg personlig er enig med at det burde finnes et godt utvalg av tysk kvalitetspils lett tilgjengelig i min nærmeste butikkhylle, helst butikk-kjøler, men fra den tiden jeg begynte å brygge selv, må det innrømmes at jeg sjelden frekventere disse hyller/kjølere lengre.
Kjøpte mange Bernard på Rema, fordi det var ett billig og godt Tjekkisk øl, og ikke minst på grunn av solide flasker med lett fjernbar etikett...Siden har det blitt fat og til øl-typer jeg liker, og brygger selv.
Jeg smaker på forskjellige typer når jeg en sjelden gang er ute på tur, men må innrømme at jeg sjelden blir imponert lengre, bortsett fra på pris. Har prøvd meg på rimelig mange "hestepiss-øl",men må vedgå at det ikke er for meg, selv om jeg skulle ønske at det var, for å kunne bruke år på å modne fram noe helt utrolig godt..
Uansett så blir det øl om man liker dies oder jenes:beercheers:
 
Er dere aldri på matbutikker, og ser hvilket nivå hvermannsen synes er ok? Salgstallene er vel heller ikke ukjent.

Når man skriver et tilsvar, bør man ikke starte med å kalle sin motpart for dum. Det klinger bare i ørene til de sterkt troende.
Jeg var så dum at jeg forsvarte Jan Blichfeldt på FB-forumet ”Ølsmaking”. Det skulle jeg ikke gjort – det kom en brottsjø av eder og galle. Spesielt fra Lasse som skrev det tilsvaret.

Det er fristende å pirke borti selvgodheten til ølsnobber, og det skulle ikke mye til før det kokte over. Alltid artig med et friskt ordskifte – og da andrenalinet la seg ble vi gode venner. Men det er fascinerende hvordan navnet ”Ringnes” virker som en rød klut på enkelte.

Blichfeldt (som var min gode kollega for endel år siden) avslørte dessverre endel huller i egen kunnskap – og han kunne godt spart seg å peke på enkeltøl/produsenter.

Men han representer et godt gjennomsnitt av folket. Industrien produserte fremdeles 95 % av volumet i Norge sist jeg sjekket.
 
Jeg var så dum at jeg forsvarte Jan Blichfeldt på FB-forumet ”Ølsmaking”. Det skulle jeg ikke gjort – det kom en brottsjø av eder og galle. Spesielt fra Lasse som skrev det tilsvaret.

Det er fristende å pirke borti selvgodheten til ølsnobber, og det skulle ikke mye til før det kokte over. Alltid artig med et friskt ordskifte – og da andrenalinet la seg ble vi gode venner. Men det er fascinerende hvordan navnet ”Ringnes” virker som en rød klut på enkelte.

Blichfeldt (som var min gode kollega for endel år siden) avslørte dessverre endel huller i egen kunnskap – og han kunne godt spart seg å peke på enkeltøl/produsenter.

Men han representer et godt gjennomsnitt av folket. Industrien produserte fremdeles 95 % av volumet i Norge sist jeg sjekket.
Jeg sleit meg å finne poenget til Blichfeldt.
 
Jeg sleit meg å finne poenget til Blichfeldt.

43cabb318e82997f7b3669dbcd90629b.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg var så dum at jeg forsvarte Jan Blichfeldt på FB-forumet ”Ølsmaking”. Det skulle jeg ikke gjort – det kom en brottsjø av eder og galle. Spesielt fra Lasse som skrev det tilsvaret.

Det er fristende å pirke borti selvgodheten til ølsnobber, og det skulle ikke mye til før det kokte over. Alltid artig med et friskt ordskifte – og da andrenalinet la seg ble vi gode venner. Men det er fascinerende hvordan navnet ”Ringnes” virker som en rød klut på enkelte.

Blichfeldt (som var min gode kollega for endel år siden) avslørte dessverre endel huller i egen kunnskap – og han kunne godt spart seg å peke på enkeltøl/produsenter.

Men han representer et godt gjennomsnitt av folket. Industrien produserte fremdeles 95 % av volumet i Norge sist jeg sjekket.
Han skrev et innlegg hvis poeng var: "andre folk kjøper og liker varer i butikken jeg ikke liker. Sånn skal det ikke være". Hva er poenget?
 
Muligens ørlite off topic, men her er altså en jazzkonsert for oss øl nerder (i hvert fall de av oss som bor #sentralt).
IPA
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp