Billige på finn.no

Jeg er på jakt etter brukt "ølbryggemaskin". Og har selvfølgelig søkt på finn.no. Det er flere der som synes å være nye, på 30 liter,priser på 1000-2000 kroner. Og som synes, ut fra bildet, å være samme type bryggeapparat. Er dette dritt? Er det helmanuelt eller en viss automatikk? Kvalitet? Jeg bare synes det er litt mistenkelig at så mange selger det som synes å være det samme, til så lav pris. Noen som vet litt mere?
 
Det ligger mange erfaringsrapporter på forumet. Det kan raskt lønne seg å kikke litt der, for å styre unna de aller "beste" tilbudene. Jeg har en Brewcrafter auto, og har vært veldig fornøyd med den. Den selges stadig vekk ny, som en pakke, med diverse utstyr, for rundt 4000. Maskiner til 1000 spenn hadde jeg styrt unna, med mindre du kjenner selger personlig.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Tipper det er mange fredag/lørdagskveld kjøp der. Man smaker noe godt hjemmebrygget øl, og byr på ei maskin på netthandelen. Plutselig har man vunnet brygger, og gidder ikkje i edru tilstand å ta opp denne hobbyen, eller kanskje har man ikke plass til det realistisk. Da havner maskinen på finn. Du kan fint lage mye godt øl på en netthandelmaskin. Det er jo bare en høy og smal kjele, med maltrør, varmeelement, enkel kontroller, og tappekran. De fleste har vel også pumpe nå så man får klarnet vørter enklere enn å "vorlaufe" med litermål.
 
Har selv en brygger fra Netthandelen. Automatic med pumpe. Er godt fornøyd.
Den kan du stille inn mye automatikk på (har aldri prøvd selv).
 
Når det gjelder den gamle "Bratberger-typen" (enkel brygger uten sirk), så er det mange varianter der ute. Noe dritt, noe bra. Her er det mest avhengig av temperatursteg - de beste klarer +/- 1. og fungerer veldig greit. De som er +/-5 fungerer også greit - til skyllevann :). Har selv "original" Bratberger som er backup for autoen. Ikke noe jalla kobinger her.

For Auto-typen (pumpe og blått-ish display) funker alle bra, men den meste oppdaterte har enda bedre temp styring og (unødvendige) programinnstillinger.

Er også en med oransje liknende display som jeg ikke kan si noe om.
 
Tilbake
Topp