Grainfather G70

De har sagt den vil koste under 2000USD, så vet ikke hva vi kan håpe på her på berget. 15-18.000?

2000 dollar er 18277kr, men det er 25% moms her som vil trekke dette opp en god del. Så 22.500kr er fremdeles "under 2000 dollar".
Så kommer eventulelt frakt etc i tillegg.

Utfra materiallkostnader etc burde den selvfølgelig ikke kostet mer enn et par lapper ekstra, men når konkurrentene fort ligger på 25.000+ for litt mindre maskiner så ville det jo vært dumt å selge den for f.eks 12.000.
 
Robobrew brewzilla 65 har nesten like spesifikasjoner unntatt wifi/Bluetooth til en vesentlig bedre pris i mine øyne. Eller har jeg oversett noen store forskjeller?
 
Robobrew brewzilla 65 har nesten like spesifikasjoner unntatt wifi/Bluetooth til en vesentlig bedre pris i mine øyne. Eller har jeg oversett noen store forskjeller?
Robobrew Brewzilla har en veldig god pris, og vil passe godt for mange. Men jeg tror byggekvaliteten nok er et stykke unna Grainfather. Den er helt opplagt basert på den samme kina-bryggeren som finnes med et utall andre logoer. Jeg fant fram bilder av noen av de jeg kom på i farten: Klarstein, Brewster, Coobra og Netthandelen. Robobrew til høyre. Den er muligens mer påkostet enn de andre, det kan jeg ikke si noe fornuftig om – men slektskapet er tydelig når man ser på plasseringen av kraner, brytere, kontrollenhet osv.

Om GFen er verdt det dobbelte er jeg dog usikker på. Jeg har hatt min siden den ble lansert i 2015 – og det har aldri vært noen problemer med den. Har bare byttet noen silikonslanger etter nærmere 100 batcher. Så nå er jeg nede i 80-90 kroner per batch :D

kina_bryggere.jpg
 
Du har muligens ikke tenkt på at Grainfather leveres med motstrømkjøler med alt av koblinger, mens Brewzilla har en enkel spiral i stål som ikke leveres med koblinger.

Ellers er det enkelte ting som er bedre på Brewzilla, de har f.eks camlock og muligens bedre filter. Kjøler kan man kjøpe løst, så til slutt så er det automatisering som er den største forskjellen.
 
B80 pro er jo helt sjef. Kjøleren kunne ha vært mer effektiv, men da ikke like godt egnet til å kjøre inline med whirlpool. Lite søl og sytalaust å ha den tilkobla heile bryggedagen.
 
B80 pro er jo helt sjef. Kjøleren kunne ha vært mer effektiv, men da ikke like godt egnet til å kjøre inline med whirlpool. Lite søl og sytalaust å ha den tilkobla heile bryggedagen.
Ja, jeg er enig der. Derfor blir dert 4 ventiler på min. Lager en liten bypass slange så jeg slipper å kjøre rundt hele kjøler for whirlpool sin del :) 2 ventiler i rekke
 
2000 dollar er 18277kr, men det er 25% moms her som vil trekke dette opp en god del. Så 22.500kr er fremdeles "under 2000 dollar".
Så kommer eventulelt frakt etc i tillegg.

Utfra materiallkostnader etc burde den selvfølgelig ikke kostet mer enn et par lapper ekstra, men når konkurrentene fort ligger på 25.000+ for litt mindre maskiner så ville det jo vært dumt å selge den for f.eks 12.000.

Blir den å koste noe tilnærmet Brew Tools B80 så vil jo folk heller gå for den. Så den bør ligge langt under dette. Er den igjen mye dyrere enn Robobrew 65L så vil jo heller folk gå for denne.

Robobrew 65L får utrolig med skryt fra alle som tester den. Eneste G70 har som denne ikke har, er som jeg kan se det, en større og bedre motstrømskjøler, bluetooth, display som står høyere, konisk bunn med bunnventil og 5 liters høyere bryggekapasitet. Dette er jo selvsagt verdt noen 1000 ekstra, men ikke så mye mer enn 4000kr.

Robobrew 65L koster 8990kr, så jeg håper ennå på en pris på ikke mer enn 14990kr.

Grainfather G70 er designet på New Zealand, Robobrew 65L i Australia, mens begge blir bygget i Kina
 
Sist redigert:
Prisen er tilsynelatende omregnet, uten hensyn til moms eller frakt. Hvis den ligger på 1800 dollar så er det mer nærliggende å tro den kommer på ca 20.000 her.
 
Tilbake
Topp