NM2011

Serigs™ skrev:
§ 4 Deltagere gir ved innlevering av påmeldingsskjemaet Norbrygg rett til fritt å publisere opplysningene som fremkommer på skjemaet. Resultatene av konkurransen vil bli offentliggjort med deltagernes navn, bosted og oppnådd plassering/poengsum (i flaskekonkurransen inkludert dommerskjemaer).

Og fra signeringsfeltet på påmeldingsskjemaet:

Jeg er kjent med reglene for NM i hjemmebrygging og bekrefter at opplysningene på dette skjemaet er korrekte og at brygget tilfredstiller kravene til deltagelse i NM. Dersom juryen diskvalifiserer brygget vil jeg ikke få tilbakebetalt eventuelt deltageravgift. Norbrygg kan publisere oppskrift og navnet på brygger sammen med resultatet for konkurransen og vurderingsskjemaer.

Så dersom vi bestemmer oss for å publisere alle oppskriftene igjen, så er vi på rimelig trygg grunn.
 
Nå ligger resultatene fra PF ute på nett, altså, de første 30 (egentlig 31 da den 30. var delt) plasser!

Jeg skal se om jeg finner info om de andre ølene som havnet på de øvrige 26 plassene, men kan ikke love noe.
 
gustavf skrev:
Så dersom vi bestemmer oss for å publisere alle oppskriftene igjen, så er vi på rimelig trygg grunn.

Jeg fikk også en smule angst når jeg så hele skaperverket eksponert. Men fyttigrisen for en diger godtepose! Utrolig morro å kikke gjennom de få minuttene man hadde til rådighet. :)
 
Ja, det var interessant of lærerikt å se de stakkars minuttene jeg fikk sett oppskriftene. Synes det er synd de forsvant, og har ingen som helst forståelse for hvorfor noen evt skulle mene at de ikke burde publiseres. Hverken når det gjelder det "juridiske" (det står klokkeklart i kontrakten alle har undertegnet) eller på annet grunnlag. Deling av kunnskap er et gode, som i det lange løp gagner alle, mener jeg.
 
gustavf skrev:
Ettersom alle oppskriftene lå i en database (og det var adskillig enklere for meg å legge ut alle enn å klippe-lime noen utvalgte), så syntes jeg det var greit å legge ut alle oppskriftene. En i styret mente dette var en såpass betydelig endring av policy, som angikk såpass mange, at det burde taes en mer grundig avgjørelse på om alle oppskriftene skal legges ut. Derfor ble de fjernet igjen.

Hva er problemet? Det står jo klart og tydlig i §4 at Norbrygg har rett til fritt å publisere opplysningene som fremkommer på skjemaet.
Samtidig som deltagerene skriver under på at Norbrygg kan publisere oppskrift og navnet på brygger sammen med resultatet for konkurransen og vurderingsskjemaer.

Det står ingen sted at det bare gjelder de 3 første plassene.
 
:help: ville satt pris på resultatene på resten av bryggene i PF ! Håper du klarer å rote frem resten Eduard !  
 
Så virka plutselig ikke resultatlista fra PF lenger?!?! Når jeg trykker på 'Les mer..'-knappen, skjer det ikke annet enn at knappen forsvinner. Den dukker ikke opp ved F5 heller. Må gå helt ut og tilbake igjen før den dukker opp. Men vise lista gjør den ikke på vilkår.... >:D
 
Merkelig, her får jeg dem heller ikke opp i admin-panelet, men jeg har fjernt 'les mer' så at alt skal dukke opp på frontsiden dersom det lar seg lese. Må få undersøkt dette senere.
 
Blir oppskriften på PF vinneren også publisert? Den skulle jeg gjerne hatt. Også oppskriften på Taj Mahal, som jeg likte godt..
 
Oppskriften på PF-bryggene innleveres ikke til Norbrygg. Men du kan spørre Kristianiastudentene om oppskriften, og Taj Mahal tror jeg er også blitt levert som flaskebrygg i konkurransen.
 
Bård skrev:
Blir oppskriften på PF vinneren også publisert? Den skulle jeg gjerne hatt. Også oppskriften på Taj Mahal, som jeg likte godt..
Oh, takk som byr!
Den Taj Mahal jeg serverte under PF var litt modifisert i forhold til oppskrifta i flaskekonken. I tillegg til at den var slightly modnet. Flaskevarianten var desverre altfor fersk til at det kunne bli særlig seriøst. Den jeg serverte hadde i tillegg 40g Amarillo i fatet!
Det gjorde nok litt ekstra ut av den...
 
Har styret bestemt noen dato for NM 2012 ennå? For min del betgynner allerede noen av helgene i mars/april å fylles opp med andre avtaler. Skulle gjerne allerede nå få reservert den lørdagen hvor Vårens Vakreste Eventyr finner sted (og da tenker jeg ikke på Holmenkollstafetten!).
 
Tilbake
Topp