Om øl i mediene

S-laget/Coop det der, og de har fortsatt sine egne varemerker. Må ikke forveksles med det er snakk om her.
Som jeg skrev tidligere dreier tråden seg om to ting. Forvekslingen er derfor gjennomgående i tråden.
Vi snakker om design som tiltrekningskraft og påvirkning. Vi snakker også om forbud mot design for hele produktsegmenter (tobakk) som er noe helt annet.
 
Dette er forsøkt i Norge tidligere... :)
3fa2616072c2ded009d7a14923f088b8.jpg

F@kk! Nå må jeg redesigne etikettene mine [emoji1591]
 
Dette dukket opp i facebook-feeden min, "Foreslått for deg".
Som hjemmebrygger kan det vel være at jeg er litt over snittet interessert i saker rundt alkoholpolitikk.
Dette er en artikkel som er over 1 år gammel og har dermed ikke noe med debatten om emballasje.

Syns det var en interessant artikkel.

– Vi har eit større problem med alkohol enn vi vil innrømme
Alltid spennende og interessant med slik lesing. Det røsker i mine egen meninger og fordommer også.
Politikk er på en så måte interessant fordi man må ta høyde for valg for individet og samfunnet.
Selv og eg har kontroll og ikkje setter fyr på bygg og fyllekjører, så betyr ikkje det at andre ikkje gjør det.
 
Syns det var en interessant artikkel.
Kjenner jeg går i mentalt forsvar helt fra starten av
«vald, eldpåsetjing, trakassering, valdtekt, skilsmisse, utruskap, kvinnemishandling – heng nøye saman med alkoholbruk»
Hvorfor fremheves kvinnemishandling og ikke benytter det mer generiske ordet mishandling? Mental og fysisk vold mot menn er også et problem.
Skilsmisse...? Så det var altså derfor jeg ble skilt...?
Ildspåsettelse... javel...
Det er ingen tvil om at alkohol ‘bruk’ medfører en hel rekke ulemper for både individ og samfunn. Jeg finner derimot artikkelen sterkt vinklet, selv om den forsøker å fremstå objektivt og balansert.
 
Tilbake
Topp