Tapcooler mottrykksfyller for Vent-Matic / Perlick / Intertap

Jeg er kanonfornøyd. Den er helt genial. Jeg har også en beergun, og denne mottryksfylleren er ca 100 ganger mer praktisk å bruke. Nå skal det sies at jeg ikke har svart belte i beergun... Jeg har ikke lagret over alt for lenge, men noen måneder har jeg lagret og det har vært fint. Dog har jeg ikke lagret over måneder med meget humlede øl.
 
Jeg er kanonfornøyd. Den er helt genial. Jeg har også en beergun, og denne mottryksfylleren er ca 100 ganger mer praktisk å bruke. Nå skal det sies at jeg ikke har svart belte i beergun... Jeg har ikke lagret over alt for lenge, men noen måneder har jeg lagret og det har vært fint. Dog har jeg ikke lagret over måneder med meget humlede øl.

Var i grunn det svaret jeg ønsket meg :D

Den virker som du skriver genial. Minimalt med deler å vaske og sette opp. Det er vel ingen grunn til at ølet skal holde seg dårligere med denne løsningen kontra en 'standard' type mottrykksfyller, eller beer gun?
 
Veldig stilig med boksfylleren! Endelig et produkt som gir hjemmebryggere mulighet til å mottrykksfylle bokser!
 
Tok i bruk fylleren idag, den stod til forventningene, enkel og grei i bruk. Brukte en silikonslange utenpå skruen til overtrykksventilen, ned i et glass for oppsamling samt laget en plastikk krave i topp festet med tape så ikke spruten står når en løsner fra boksen etter fylling, trenger ikke mye mottrykk for å få skumfri tapp, og ikke minst mye raskere enn beer gun, ny boks er full når en har sømmet forrige. Fornøyd.
 
Tok i bruk fylleren idag, den stod til forventningene, enkel og grei i bruk. Brukte en silikonslange utenpå skruen til overtrykksventilen, ned i et glass for oppsamling samt laget en plastikk krave i topp festet med tape så ikke spruten står når en løsner fra boksen etter fylling, trenger ikke mye mottrykk for å få skumfri tapp, og ikke minst mye raskere enn beer gun, ny boks er full når en har sømmet forrige. Fornøyd.

Har ingen erfaring med mottrykksfyller men denne virker fristende.
Hvor lenge må man purge og hvilket trykk kjører du?
 
Kjørte på vanlig serveringstrykk ca 13 psi flusher boks med samme trykk, justerer blødning skruen ganske mye ut, men dette må man føle seg frem på, ikke vanskelig. Etter første boksen vil det samle seg litt skum i den slangen jeg festet på blødning skruen, dette blåses ut når en purger neste boks, fortsetter, med purging noen sekunder for å miniserie oksygen i boksen etter detåpnes da kran for øl og vipps så er den full og klar for sømming.
 
Tilbake
Topp