Om øl i mediene

Har og brent meg på alt fra mack som skal være type håndtverksøk, eller ikke vanlig lager med andre ord. Fra butikk dog, og det har endt opp med at jeg sluttet å kjøpe i det hele tatt. Ser at dehar en ganske rik portefølje, og mye jeg ikke har smakt, som sikkert er poløl? Eller så har de bare ikke nådd butikker på østlandet.

Kjøpte en hefe av de i fjor og da sendte jeg faktisk mail til de. Forklaringen var at alle boksene hadde fått feil etikett. Men den forklaringen kjøpte jeg ikke helt da grist og humle etc var som en hveteøl, og eneste andre hveteølen de har er en Wit, men det smakte ikke wit heller, i såfall like dårlig forsøk på wit som på hefe.
 
Jeg sendte Mack en mail i fjor sommer etter å ha kjøpt en "IPA USA on tour" fra dem på Meny som tydelig var infisert. De takket for informasjonen, ba om flere detaljer og bekreftet deretter at de hadde hatt problemer. De refunderte utgiftene mine og vel så det. Så de skal ha for det, i alle fall.
 
Jeg fikk smake en av den der Tynt Meadow
smakte mer Scotch Ale enn belgisk
 
Sist redigert:
Kanskje Norsk Ølfestival skulle ha premie for det mest inkluderende ølet. Dette trenger ikke bare være inkluderende innen kjønn... her er det mye å ta av (PS. Jeg er seriøs)
 
Hørtes ut som om man bør lage et øl som inneholder alt som går på stereotyper :p

Hva mener @msevland med det du sa?

Jeg føler at dette vil få noe med politikk å gjøre. Er det ikke bare å brygge det ølet man selv vil brygge og så glise og skåle?

Helt ærlig så synes jeg forslaget hørtes litt lame ut (uten at jeg vet hva du mener enda, men sånn "off the bat"), da man tar fokus bort fra det å bare brygge øl som hobby og ha det artig. Formålet med ølet vil ha en annen agenda enn det å bare brygge øl og kose seg. Ølet selv gjør jo ikke forskjell på noen, hvorfor tvinge på noe den andre veien? De som er interesserte i øl er interesserte i øl, trenger vel ikke mer enn det?
 
Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: Que
Øl vil og skal alltid stå i fokus. Norbrygg, og medlemmer på dette forum er svært inkluderende. Vi ønsker alle velkommne, og spesielt flere kvinner.
Vi har også fantastisk flinke kvinnelige bryggere og dommere i vår organisasjon
... men hvorfor har vi så få?
Jeg tror ikke ‘beste kvinnelige...’ er veien å gå. Det skaper et kunstig skille mellom bryggere som er likestilte.
Men kanskje vi kan oppfordre til å redusere bruk av støtende ølnavn eller etiketter. Det vil ikke skade hobbyen på noen måte.
 
Øl vil og skal alltid stå i fokus. Norbrygg, og medlemmer på dette forum er svært inkluderende. Vi ønsker alle velkommne, og spesielt flere kvinner.
Vi har også fantastisk flinke kvinnelige bryggere og dommere i vår organisasjon
... men hvorfor har vi så få?
Jeg tror ikke ‘beste kvinnelige...’ er veien å gå. Det skaper et kunstig skille mellom bryggere som er likestilte.
Men kanskje vi kan oppfordre til å redusere bruk av støtende ølnavn eller etiketter. Det vil ikke skade hobbyen på noen måte.
Kanskje norbrygg kunne utforme noen retningslinjer for grafikk og navn til deres arrangementer? Typ, "er du sikker på at kvinner setter like stor pris på trashy blonde-etiketten med en halvnaken dame på som gutteklubben grei?"
 
''Fraflytningstruet Bygdegutts Bitter''

''Breial Brown Ale''

''Mansplaining Surøl...ølet du kan forklare alt om, i TIMESVIS''
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp