KegLand med ny can seamer

85EB0FA0-7050-4CA7-A8DB-EE22AD39CEFE.jpeg Mulig jeg har vært heldig, men fylt 100 bokser nå uten problemer. En større utfordring å få fylt opp boksene med nok øl, dvs minimalt med skum på toppen.
Angående omformeren har jeg skrudd den fast på baksiden. Fungerer perfekt.
 
Fikk nå prøvd ut denne makskinen med litt ulikt utfall. Vanskelig å få boksene tett, spesielt virker det som posisjon 2 at det skurrer litt. 30 bokser ble fyllt, men 22 bokser gikk i søpla. Det er vel tidligere nevnt i tråden her at man regnet med at det var plug&play, men åpenbart ikke. Bingo fra min side om det gikk eller ikke. Uansett, er det noen andre som opplevd dette? Prøvde å trekke i posisjon 1 hardt og 2 hardt, 1 løs 2 løs, 1 hardt 2 løs osv, men Bingo hver gang om det gikk eller ikke. Sikkert noe med innstillinger dette her, men skyvelær osv har jeg aldri vært borti gitt. Og så inn i helv.... mye søl det blei når man satt den på:) noen smarte patenter for å unngå dette foruten å lage en hel bås å stå i?
Har du lest de tidligere kommentarene i denne tråden? Mange tips, men du bør ha noe å måle med. Når maskinen er riktig innstilt trenger man ikke dra til spesielt hardt. Et lite sekund med medium kraft på hver posisjon holder lenge.
 
Vis vedlegget 41364 Mulig jeg har vært heldig, men fylt 100 bokser nå uten problemer. En større utfordring å få fylt opp boksene med nok øl, dvs minimalt med skum på toppen.
Angående omformeren har jeg skrudd den fast på baksiden. Fungerer perfekt.
Du skal ha en god skumtopp. Det gir minimalt med oksygen i boksen. En 3/16 OD ølslange eller flowkontroll på ballocken er nesten et must. Beergun rett ut fra esken er ikke optimalt.
 
Har du lest de tidligere kommentarene i denne tråden? Mange tips, men du bør ha noe å måle med. Når maskinen er riktig innstilt trenger man ikke dra til spesielt hardt. Et lite sekund med medium kraft på hver posisjon holder lenge.
Med medium kraft, menes da en kraft som ikke fører til at maskinen beveger seg selv om den står løst på benken (ikke er skrudd fast)?
 
Hvilke avstander bruker folk?
Sliter med en del utette bokser...Mulig det er teknikken...
 
9D1638B6-C508-4EA6-BFE7-E706982A9ED9.jpeg 18B0993E-E3BC-4B16-9213-E810E00267C9.jpeg Takk for svar. Ser fra andre innlegg at det virker som om du har styr på denne maskinen. Vel jeg justerer og justerer. 1 står Y - 0.10 X - 1.2 / 2 står i Y -1.2 X 0.1 men det blir nå sådan slik som bilde vedlagt. Virker som pos 2 ikke er helt med meg. Hvilken avstand bruker du?
 
Trodde jeg hadde kontroll, men neida, boksene virket tette men når jeg presset hard på siden av boksene var det en del utette skjøter.
Hvis den er så fintfølende på teknikk gir jeg opp, men skal gi den en sjanse til med noen runder justering.
Jeg bruker nå ca. 1: Y-0,1 X-0,6 2: Y-1,2 X-0,1
Får starte fra begynnelsen igjen med valse 1, lei av å sage opp bokser og myse på overlapper nå...
 
Min står på:
Valse 1: X=0,7 mm. Y er en hårsbredd over chucken (viktig at den er så langt ned som mulig).
Valse 2: X=0,1 mm. Y= 1,2 mm

Og så må boksen være godt fastspent, men ikke så tight at den bukler seg, selvsagt.
 
Min står på:
Valse 1: X=0,7 mm. Y er en hårsbredd over chucken (viktig at den er så langt ned som mulig).
Valse 2: X=0,1 mm. Y= 1,2 mm

Og så må boksen være godt fastspent, men ikke så tight at den bukler seg, selvsagt.
Ser at chucken varierer bittelitt på Y-avstanden på en runde, mulig dette kan forklare problemet.
Hvor måler du X-avstanden på Valse 1, på midten av den avrundede delen?
 
Har ikke pakket ut min enda, men vurderer allerede å sende den tilbake., virker ut som 8000 ekstra for en oktober er vel verdt det
 
Vi kan gjøre en byttehandel. Jeg overtar din - og du får min gamle. Den var virkelig vanskelig å stille inn. Og så egner den seg mye bedre som dregg (veier 65 kg).
Jeg må innrømme at jeg har latt den stå uten å prøve mer en uke nå. Skal opp til @LarsUlv senere i dag, så da skal vi stille den inn, mølle litt stjørdalsmalt og bygge kjølerom. Så alt ordner seg. Håper jeg ;)
 
Tilbake
Topp