KegLand med ny can seamer

Et godt råd etter ca. 6 mnd. med fylling av bokser, fyll de helt fulle med øl og så lite skum som mulig, litt headspace så taper de Litt "futt" ift. det som var utgangspunktet fra fatet når det gjelder Co2. Legg gjerne på litt høyere carbonering, synes de taper seg litt under fylling med Beer gun, men det er jo smak og behag. Kjøpte en oktober mk16 can seamer fra statene ved juletider, svindyr (samme pris om en kjøper i Norge nå)men den leverer og var plug and play. Dårlig av de som selger Kegland sine maskiner ikke kommer på banen og er mer behjelpelig med å stille inn maskinen, de boksene man fikk med på kjøpet er da ikke beregnet til å brukes opp på innstilling av maskinen, men fylles med godt øl og nytes hvor det måtte være.
 
IMG_1004.jpg

Testet akkurat B64-lokkene (som Brewshop selger) med noen 0,33 bokser jeg hadde fra før. Resultatet ble 50 perfekt sømmede bokser. Ingen bomskudd. Det er absolutt ikke noe feil med maskinen. Men noen hadde nok en forventning om at det var plug&play.
 
Vis vedlegget 41394

Testet akkurat B64-lokkene (som Brewshop selger) med noen 0,33 bokser jeg hadde fra før. Resultatet ble 50 perfekt sømmede bokser. Ingen bomskudd. Det er absolutt ikke noe feil med maskinen. Men noen hadde nok en forventning om at det var plug&play.

Stoler du på at de holder på CO2? Eller har du en kjapp lakkmustest på det?
Tror min er så tett som den kan bli i regnbyen, men gjenstår jo å se da... Får prøve med noen øl når jeg får tid.
 
Ja, disse er 100 % tette. Har bokset endel oppigjennom, og de sømmene jeg har klippet opp, er tipp topp. Overlappingen er godt over minstekravet.
 
Måtte teste med B64-lokk jeg også, og det ser ut til at det er like godt som Cannular-lokkene. Har heldigvis sluppet å skru en millimeter, i motsetning til flere andre her

e00d8953e1dcb559943b4241de15c8bd.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hovedproblemet synes å være variabel kvalitet. Enten på maskinen og/eller bare på innstillingene. Dette har vi tidligere sett på annet bryggeutstyr. De som er fornøyde, skjønner ikke at andre klager...
Variabel kvalitet er særdeles vanskelig i dialog mellom eiere.
 
Tilbake
Topp