KegLand med ny can seamer

Blir boksen for skarp på toppen er rulle 2 som opp gitt X "0.1mm" litt trang og bretten blir for tett. Jeg justert til 0.125 og da er den lik Kjøpte bokser. Og ser rett ut. (tror jeg). Bokset 48 stk i går uten noen feil. Trykker bare til bunnen og ut igjen" venter ikke", begge veier.
Justerte også x på nr 2 litt lengre ut, det gjorde susen :)
 
Ser det er flere som har problem. Min var i utgangspunkt greit justert, men har valgt å sjekke og endte opp med å justere noe på valse 1 og ikke minst høyden.

Justering: Fjern deksel og legg maskinen på ryggen, da kommer du greit til. Pass på følgende når du justerer inn målene, valse 1 er den til venstre når du ser forfra. Ellers kan ting lett forskyve seg når det strammes til etter måling med bladmåleren. Jeg strammet mutterne slik at jeg akkurat klarte å justere med umbrako, og holdt i tilleg med umbrakoen mens jeg etterstrammet mutter. Høyden justerte jeg slik at boksen tar oppi toppen, med en liten ekstra turn for å gi litt motstand. Bulker boksen seg er det for stramt, jeg opplevde at små bulker ga en ujevn søm.

Boksing: Fest maskinen til en plate/bord, det er festeklipps under som løsnes med umbrako. Jeg brukte skrutvinger for å holde maskinen på plass. Bokser og lokk i starsan. Fyll i øl og sett boksen med lokk inn og stram opp slik at boksen låses. Start maskin og dytt straks spaken helt bakover, husk å bruke litt kraft for å lage tett søm. Derfor lurt å feste maskinen. Gjenta en gang til bakover, dvs to ganger bakover. Gjør så to ganger fremover, husk å bruke litt kraft denne veien også. Skru av og ta ut boksen.





Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hva skjer???? Ble brått slutt på underholdningen fra denne tråden.... er moroa slutt og alle har funnet ut av hvordan vidunderet virker? Eller har dere gitt opp?
Tror dessverre at de aller, aller fleste har funnet ut av innstillingene. Så da er det bare å vente på neste parti.

Har sikret meg CDL-chuck til den. Blir spennende å teste.
 
Må vel endre på alt igjen hvis en går over til CDL-chuck? Nå som jeg endelig har fått en maskin som funker så frister ikke det akkurat.
 
Så de sparer altså noen få øre på å droppe en utladningsmotstand? Høres ut som slett arbeid av designeren. Produktet kan umulig være CE merket?

Jeg har kikket på en boksemaskin og er ikke imponert over strømforsyninga. Det ser ut som de bruker ei strømforsyning til 24V LED beregnet på fast montering. Den er CE-merket, men jeg er ikke sikker på om den merkinga faktisk er gyldig for ei frittstående strømforsyning.
 
Har du målt avstandene med bladføler? Min maskin var innstilt etter manualen da jeg fikk den, men valse 1 måtte tightes opp både i x- og y-aksen. Mitt beste tips er å klippe opp etter at kun valse 1 er brukt. Hvis sømmen har snodd seg pent, er 90 % gjort. Lokket skal krumme seg innunder leppa på boksen, og overlappen bør være minst en halv mm, helst én mm. Ser at noen av videoene som er lagt ut sier 2 sekunder kontakttid på hver valse, men det er alt for lenge, etter min mening. En lett berøring holder - man kan faktisk kjenne at sømmen går sammen.
Hva skal jeg gjøre når overlappet etter valse 1 ikke blir bra nok? Har justert valse 1 flere ganger (Y=0,05 mm og X=0,7 mm). For meg ser det ut til at det er leppa på boksen som ikke blir lang nok.
 
Hva skal jeg gjøre når overlappet etter valse 1 ikke blir bra nok? Har justert valse 1 flere ganger (Y=0,05 mm og X=0,7 mm). For meg ser det ut til at det er leppa på boksen som ikke blir lang nok.
Har du testet litt kortete avstand i x-aksen? F.eks. 0,5 til 0,6? Kegland sier 0,3 til 0,7.
 
Tilbake
Topp