Wyeast i Norge

Hva? Trodde det bare var WL som oppga 6 mnd holdbarhet. Gjør WY også det? Er det noe nytt de har begynt med? Mener at det var kortere holdbarhet på WY pakkene jeg har brukt tidligere.


AVSPORING!

Angående spørsmålet om Finest. Om jeg ikke husker feil så er Finest et merke fra Bryggselv. De pakker om humle fra andre produsenter og smekker på Finest logoen.

Ølsettene deres går også under navnet Finest. Samme med deres alternativ til Starsan.
Nok en avsporing, finner ikke datablad på produktet. Jeg tror det var Finn som påpekte at de kaller det skyllemiddel. Det ligger under Rengjøring > Kjemikalier > Desinfeksjon > Craftsan, men desinfisering nevnes ikke i produktbeskrivelsen.

De kaller også magnetrøreren sin for Finest. Merk at det står Bryggselv på den på bildet, men de presiserer i teksten at det står Finest på den man får.

Finest Magnetrører - BryggSelv

Hvorfor Bryggselv ønsket å distansere seg fra Bryggselv med Finest merket må faen vite.
 
AVSPORING!
Hvorfor Bryggselv ønsket å distansere seg fra Bryggselv med Finest merket må faen vite.

Kanskje fordi Craftco (de eier Bryggselv) selger til proffbrukere og vil differensiere mellom det markedet og hjemmebryggermarkedet?

Fra craftco.no: "Det er bare bryggerier, forhandlere av hjemmebryggerutstyr og råvarer samt Horeca-kunder som kan handle hos oss. Øvrige henvises til bryggselv.no"
 
Hva? Trodde det bare var WL som oppga 6 mnd holdbarhet. Gjør WY også det? Er det noe nytt de har begynt med? Mener at det var kortere holdbarhet på WY pakkene jeg har brukt tidligere.


AVSPORING!

Angående spørsmålet om Finest. Om jeg ikke husker feil så er Finest et merke fra Bryggselv. De pakker om humle fra andre produsenter og smekker på Finest logoen.

Ølsettene deres går også under navnet Finest. Samme med deres alternativ til Starsan.
Nok en avsporing, finner ikke datablad på produktet. Jeg tror det var Finn som påpekte at de kaller det skyllemiddel. Det ligger under Rengjøring > Kjemikalier > Desinfeksjon > Craftsan, men desinfisering nevnes ikke i produktbeskrivelsen.

De kaller også magnetrøreren sin for Finest. Merk at det står Bryggselv på den på bildet, men de presiserer i teksten at det står Finest på den man får.

Finest Magnetrører - BryggSelv

Hvorfor Bryggselv ønsket å distansere seg fra Bryggselv med Finest merket må faen vite.

Det de ønsket, var vel å skille butikkdelen fra engrosdelen, hvilket sikkert har sine fordeler. (Sånt har jeg ikke greie på!)

Finest er Crafts merke. Er antakelig noe av det samme som Eldorado og andre merker av den typen?

Jeg sendte dem forresten en mail der jeg klaga over feilmerking av kaliumbisulfitt og over at de ikke har høstingsår på humleposene. Det første skal være retta, og det andre syntes de var en god ide å få fiksa. Så får vi se:).

Craft har lista opp fire humleleverandører, Yakima Chief (USA), English Hops, HVG (Tyskland) og Bohemia Hop (Tsjekkia). Så da går jeg ut fra at det er humle fra disse vi finner i Finest-posene.

Avsporing over:)!
 
Hva? Trodde det bare var WL som oppga 6 mnd holdbarhet. Gjør WY også det? Er det noe nytt de har begynt med? Mener at det var kortere holdbarhet på WY pakkene jeg har brukt tidligere.


AVSPORING!

Angående spørsmålet om Finest. Om jeg ikke husker feil så er Finest et merke fra Bryggselv. De pakker om humle fra andre produsenter og smekker på Finest logoen.

Ølsettene deres går også under navnet Finest. Samme med deres alternativ til Starsan.
Nok en avsporing, finner ikke datablad på produktet. Jeg tror det var Finn som påpekte at de kaller det skyllemiddel. Det ligger under Rengjøring > Kjemikalier > Desinfeksjon > Craftsan, men desinfisering nevnes ikke i produktbeskrivelsen.

De kaller også magnetrøreren sin for Finest. Merk at det står Bryggselv på den på bildet, men de presiserer i teksten at det står Finest på den man får.

Finest Magnetrører - BryggSelv

Hvorfor Bryggselv ønsket å distansere seg fra Bryggselv med Finest merket må faen vite.

Det er nok for å holde det mer ryddig. Bryggselv var og er mange butikker, i tillegg til å være importør/distributør/grossist. BS har jo vokst veldig så sikkert greit å skille ut importør/grossist biten i et eget firma og da merkenavn. CraftCo selger nå til alle BS butikker, før så solgte BS «til seg selv». Bare synsing.. Det at det står Bryggselv og ikke Finest er vel bare fordi produktbildet er gammelt.

De har en egen humlepakkemaskin som pakker i 100g poser etter påfyll av humle fra leverandørene. Sånn er det med alle butikker, de pakker om humla til salgspakker. Humla kommer gjerne i 5/10kg pakker, kanskje større og.
 
Var på Bryggselv i dag og hentet flere poser ferskgjær. Etter en koselig samtale over x kopper kaffe kom det frem lengre holdbarhet, bedre holdbarhet og kortere leveringstid fra produsent. I mine ører er det positivt for de får fra Danmark mot USA så jeg skjønner jo det.
 
Tilbake
Topp