Sodastream v2 nå endelig brukbart

Jeg bruker stort sett 2kg flasker men har vanlig sodastream til turer og endel annet. Grunnen er lite gass og dyr gass i forhold til 2kg.

Men nå har det kommer nye større Sodastream som har 885g CO2 refill ligger på litt over 180kr pr kilo med CO2 og selvom det er dyrere enn 2 kg refill slipper en dyr flaske og regulator i innkjøp. Sodastream regulator får en fra 350 kr og flaske med gass ca 350kr. Refill var noe over 160kr En vet også en får næringsmiddel gass beregnet på drikkevarer noe en ikke alltid vet på refill av flasker.

En annen bonus er en panter flaskene så en slipper å egentlig måtte resertifisere flasken hvert 5år. Joda en får fyllt uten sertifisering, men en ulykke på flaske utenfor test gir regress fra forsikringsselskap og uaktsom domsansvar for myndigheter.

Så betydelig billigere flasker og regulator med garantert rett gass for litt mer kost i forbruk.

Alt i alt er det slett ikke en dum løsning, med lavere start terskel, sikrere levering og en unngår risiko for flaske.
 
Man kan jo også fylle fra annen flaske, og så fylle denne når den er tom. Da blir selve gassprisen det samme som ved fylling av større flasker.

Er kjekt å ha, og veldig rimelig i innkjøp hvis man får oppgradert fra 60 til 130 liter.
Kommer nok til å skaffe en flaske, antar den får mye av samme bruksområdet selv om den er en del større.
 
Hei

Flaskene heter sodastream 130liter og ikke v2.

flaskene selges kun hos clas ohlson og laget foreløpig kun til de.

ny flaske koster 349,- og innbytte koster 169,90,- .

En får også bytte gammel 60 liter flaske til 130 liter flaske for samme prisen som innbytte 130-130 liter.

Sodastream kullsyrepatron for innbytte, 130 liter | Clas Ohlson

Ja jeg vet de ikke heter v2 men det er versjon 2 i mine øyne beklager jeg ikke skrev det. Jeg kjøpte et par i dag for innbytte av liten for 169,9 helt supert
https://photos.app.goo.gl/Ch1tz87aMoFbNoyB9
 
Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha en stor flaske for å bytte mot en stor...

på tide å ta meg en tur til lokale clas å bytte før de innfører dette her også.

Jeg har byttet 3 små til 3 store for 169,90 her, og ifølge chaten til clas så er også det som var gjeldene når de kom på markedet iallfall. Men opplevde begge gangene jeg skulle kjøpe at de ansatte var svært usikker og noen var ikke engang klar over at de hadde de på lager
 
Tilbake
Topp