GINGER BEER POUCH

Husk at fersk ingefær ikke gir en slik ingefærsmak som finnes på de du får i butikken. Fersk gir mye mer "hete" (tenk chili) enn rund smak. Videre tror jeg 6g sukker gir en grei karbonering. Dette er jo mer et øl enn standard ingefærøl (fra butikken) :)

Legger du noe annet i "fersk ingefær"? Den vanligste i salg i matbutikker er jo den som normalt sett beskrives som fersk, jeg har ikke sett noe ferskere enn den tilgjengelig i hvert fall.
 
Husk at fersk ingefær ikke gir en slik ingefærsmak som finnes på de du får i butikken. Fersk gir mye mer "hete" (tenk chili) enn rund smak. Videre tror jeg 6g sukker gir en grei karbonering. Dette er jo mer et øl enn standard ingefærøl (fra butikken) :)
ja har skjønt at det ikke blir en "crabby". har laget en oppskrift på det som jeg skal lage etterhvert. men liker fortsatt at det river i halsen. mener du at tørket ingefær blir bedre? og hvor mye ville du tilsatt før flasking?
 
Legger du noe annet i "fersk ingefær"? Den vanligste i salg i matbutikker er jo den som normalt sett beskrives som fersk, jeg har ikke sett noe ferskere enn den tilgjengelig i hvert fall.
Neida, mener bare vanlig fersk :)

ja har skjønt at det ikke blir en "crabby". har laget en oppskrift på det som jeg skal lage etterhvert. men liker fortsatt at det river i halsen. mener du at tørket ingefær blir bedre? og hvor mye ville du tilsatt før flasking?
Jeg har ikke prøvd tørkede biter av ingefær selv, men jeg leste ett sted at med å koke disse i en sukkerlake fikk man mye av smaken også, og mindre "hete" :)
 
Ha, skjønte først nå at du tenkte på smaken av ingefærøl, og ikke selve ingefæret. Det er en del som smaker ganske likt, men i en helt annen konsentrasjon selvfølgelig.
 
Sitter nå og smaker på Ægirs Redhead ginger ale. Smaker ingefær med en gang, men så smaker det vann. Altså kort ingefærsmak. Da vil jeg si at vår smaker mye bedre:D
 

Vedlegg

  • 20191110_204512.jpg
    20191110_204512.jpg
    1,5 MB · Sett: 26
Jeg har en stående til gjæring nå. Brukte dekstrose, men stoppet "utvanninga" på 20 liter i stedet for anbefalte 23 (da jeg ikke gidder å flaske noen få flasker - hele greia skal på fat). Ble noen OG-poeng høyere, får se hva det gjør med smak når den er klar (uten at jeg har noe å sammenligne med).

Vurdere å prøve slik du gjorde, så hvordan ble denne til slutt?
 
Vurdere å prøve slik du gjorde, så hvordan ble denne til slutt?

Tja, hva skal jeg si? Kona drikker den i hvert fall [emoji23] Personlig er jeg ikke så glad i den slags. Tallenes tale har jeg ikke her, men kan sjekke når jeg kommer hjem. Mener at den endte noe høyere enn forventet og dermed hadde litt restsødme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tja, hva skal jeg si? Kona drikker den i hvert fall [emoji23] Personlig er jeg ikke så glad i den slags. Tallenes tale har jeg ikke her, men kan sjekke når jeg kommer hjem. Mener at den endte noe høyere enn forventet og dermed hadde litt restsødme.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så lenge den smaker frisk Ingefær, så holder det for meg. For jeg gidder heller ikke å flaske resten på flasker :p
 
Hei jeg har nettop prøvd ingefær ekstraktsettet til bryggselv.no. Når jeg måler og og sg har prosenten så vidt beveget seg. Jeg brukte veer enhancer settet til bryggselv. Ølet har også en sterk smak av gjær. Noen tips? Er ølet dødt og bare å kaste? Kan jeg redde det på noen måte. Luker veldig godt:)
 
Hei jeg har nettop prøvd ingefær ekstraktsettet til bryggselv.no. Når jeg måler og og sg har prosenten så vidt beveget seg. Jeg brukte veer enhancer settet til bryggselv. Ølet har også en sterk smak av gjær. Noen tips? Er ølet dødt og bare å kaste? Kan jeg redde det på noen måte. Luker veldig godt:)
Hvor lenge har det stått til gjæring?
 
Snart 4 uker :) har dessverre mistet oppskriften, og finner den ikke igjen på nettet, så er noe usikker på hvor lenge den skulle stå
 
Ja det er den, to uker har vært ja… jeg hadde ikke gjærer i vannglass, men rett oppi gjæringskarret. Da jeg passet på at vannet var riktig temperer selvfølgelig. Brukte gjærnering og antifoam
 
Tilbake
Topp