• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt SS BrewTech bryggeri

Hei,

Vurderer å selge mitt 2 kjelers bryggeri dersom noen ønsker å kjøpe / hente dette ( sender altså ikke )

Jeg lar bildene tale for seg, og jeg tar ikke mindre enn kr. 8500 for alt samlet.
Har lagt ned endel jobb for å få dette "tweaket" slik jeg ville ha det, men dette utstyret tar plass og det er tungt, så det er noe man må ta i betraktning hvis man ønsker å gjøre en handel på dette.

Grunnen til at jeg nå selger dette er at jeg ønsker å gå tilbake til en kompaktbrygger som f.eks Speidel Braumeister, som krever mindre plass og som man enklere kan håndtere pga blant annet vekt.

SS BrewTech Infussion meskekjele har en unik oppbygget konstruksjon som gjør at absolutt ALL vørter kommer med i kokekjelen under overføring til denne, og man slipper dermed tap av 1-3 liter vørter som man potensielt gjør i tradisjonelle meskekjeler / kompaktbryggere. Skissen under illustrerer dette ( konet bunn, med påfølgende tappekran ).

Meskekjelen og lokket har også doble vegger av rustfritt stål, samt isolasjon i mellom som medfører at temperaturen holder seg jevn og dermed ha minimalt med varmetap gjennom hele meskeprosessen.

Jeg vil gi denne meskekjelen terningkast terning-6.jpg

skisse.jpg

"Bryggeriet" inneholder
Hurtigkoblinger og gjennomføringeri rustfritt stål på kraner, porter og silikonslanger.
Manuelt Inline termometer med hurtigkobling
Pumpe ( tror denne er på 15W, stillegående )
BrewVision digitalt termometer som kommuniserer via Bluetooth til mobilapp
Original thermowell med digitalt termometer ( ikke avbildet )
Bryggselv induksjons-topp på 3500W med Schott glass
SS BrewTech manifold til sirkulering gjennom sirkulasjons-port i topp av meskekjele
SS BrewTech Infussion isolert meskekjele 37L ( 10 gallon ) med kuleventiler i rustfritt stål med ettermontert sirkulasjons-port
SS BrewTech kokekjele 37L (10 gallon ) i rustfritt stål med kuleventil i rustfritt stål

ss_brewtech_meskekjele_kokekjele.jpg

ss_brewtech_meskekjele.jpg

ss_brewtech_meskekjele_sirkulasjon.jpg

mitt_oppsett.jpg

ss_brewtech_meskekjele_porter.jpg

brewvision.jpg

kokekjele.jpg
 
Du når sikkert flere ved å legge ut på finn og på markedsplassen på facebook. For min del ser prisen grei ut. Det du spør om er jo litt over det kjelene alene koster nye.
 
Sist redigert:
Vet ikke om du har bommet eller ei. Jeg solgte mitt for 13000kr, doble størrelsen, inkl varmeelement og hermscoil, men uten induksjonsplatetopp.
Uansett, rå meske kjele, som ikke burde være vanskelig å få solgt.
 
Vet ikke om du har bommet eller ei. Jeg solgte mitt for 13000kr, doble størrelsen, inkl varmeelement og hermscoil, men uten induksjonsplatetopp.
Uansett, rå meske kjele, som ikke burde være vanskelig å få solgt.
Har du solgt unna 3 kjelers bryggeriet ditt @Botnen? Bare bryggemaskin igjen nå?
 
Tilbake
Topp