Avtrekkshatt - Speidel Braumeister

Hei,

Noen som har forslag på hvordan jeg kan sammenstille disse to delene på en holdbar og grei måte ?
Noen har foreslått TIG-sveising, men ser for meg at det kan bli en noe dyrere løsning enn jeg hadde sett for meg.


avtrekkshatt.jpg
 
Sveising er nok den beste løsningen, men om du ikke kjenner noen som sveiser er hardlodding et godt alternativ. Du klarer det sikkert med bløtlodding og en billig blåselampe også, men da må du bruke blyfritt tinn.
 
Heller tvilsomt, men rørleggere kan det, samt de fleste som har jobbet innen mekanisk i 20 år pluss bør ha vært borti det.

Om du bor i nærheten av Stord kan jeg sikkert få til noe.
 
Dette er også noe en utrent med litt fingerfølelse kan få til. I prinsippet klemmer du delene sammen, varmer opp og drar loddestangen over skjøten. Når det er varmt nok, ‘suges’ loddingen inn i sprekken. Er det for kaldt, skjer ingenting :)
 
Ja, du finner helt sikkert noe på youtube.
Et alternativ er jo Tec7, men er veldig usikker på om den takler varmen og om den er "foodsafe"
 
Dette er også noe en utrent med litt fingerfølelse kan få til. I prinsippet klemmer du delene sammen, varmer opp og drar loddestangen over skjøten. Når det er varmt nok, ‘suges’ loddingen inn i sprekken. Er det for kaldt, skjer ingenting :)
Hva slags brenner / tinn kan brukes ? Duger disse brennerne i fra Jula, Biltema eller Clas Ohlson til dette formålet ?
 
Tilbake
Topp