Deilige bilder!!!

Vis vedlegget 42792
Tror dere ikke bikkja viste akkurat hva jeg ønsket meg til jul?

6538dcde37e138aed5c4ecd6352a027c.jpg


Svigermor viste det også



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Ser samme oppfatning går igjen hos flere som sverger til Tomtebrygg, at det så å si er alkoholfritt. Det er visst som lettøl hvis man følger oppskriften, så kan jo se at mange tradisjonelt har sett på det som alkoholfritt.
Men alkoholfri mjød? Er jo bare å spørre hva oppskriften er, så kan du kjapt regne ut for dem hvilken styrke denne potensielt kan få.

Er samme med ingefærøl, bloggere fremstiller dette som alkoholfritt mens de viser til oppskrifter som potensielt kan nå 5-6%
 
Har endelig tatt meg tid til å sette meg ned med noen interessante bøker jeg har arvet fra svigerfar:
  • Legendariske Michael Jackson's World Guide to Beer fra 1977 (denne utgaven fra 78)
  • English 18th Century Brewing & Wine-making fra 1975
  • Vår gyldne drikk, utgitt av Den norske Bryggeriforening i 1971.
I tillegg lå det ved flere pamfletter (en merket 1980) og beskrivelser på hvordan legge vin, utgitt av Norsk Vin-Import i Grüners gate 5 i Oslo.

2020-01-03_17.30.59.jpg
 
HERMS laget av OSO. Det finnes visstnok bare én :)
En venn på jobben har en kompis i OSO. Han syntes ideen var artig og laget en for noen år siden. Siden har den ligget hos min venn... og nå er den på utplassering hos meg. Den har aldri vært tilkoblet.
3 kW
Varmtvannstank
Varmeveksler / spiral i kobber

Kobler den opp med en PID
ca8bcf4e91acfdddbb4cf00d98d241ff.jpg
 
Tilbake
Topp