MiniBrew

“Conventional way of beer brewing takes a full 8 hour day, needs your constant attention, takes up a lot of space, is messy and the outcome is always a surprise. We were convinced that in our day and age of technology there had to be a better way of brewing beer.

Øhh, nei
Jeg bruker bare 3 -4 timer, har alltid tid til en øl og utbyttet er stort sett forutsigbart
 
Den perfekte maskinen for den som ikke synes selve bryggeprosessen er noe gøy, som ikke er interessert i det tekniske, som ikke lager egne oppskrifter, som drikker veldig lite øl, og som absolutt ikke bryr seg om kvaliteten. Og som har en ledig plass mellom fonduegryta og riskokeren i boden.
 
Litt artig at de er avbildet sammen med en 200 liter speidel på ene bildet..

Men seriøst, hvor er morro her ?. Og jeg finner heller ingen info på hvor mange liter en lager om gangen..


Easybrew
 
Gøy å kunne ha muligheten lage mange små batcher ofte uten å jobbe for det (om man ikke LIKER å brygge da...)!
Problemet blir vel at jeg antar fatet må stå i apparatet for å gjære på riktig temperatur. Da får man ikke brukt det på nytt før det har lagret ferdig. Og da har man jo ikke all verdens med å øl å tære på mellom hver sats...
 
Spørs om denne slår an. Er vel for de som ønsker å betale j... mye for å kunne brygge små batcher, de som ikke bryr seg om brygging og de som liker kaffetraktere.
 
Artig liten sak, men hvem skal kjøpe denne?
Den vil sannsynligvis kunne lage billigere øl en å kjøpe på butikken, dersom man brygger MYE. (Den lager 5 liter om gangen).
Ingrediensene til ett brygg koster minst 100kr tipper jeg. (sikkert mer) men dersom det koster 100kr for 5 liter øl, må man brygge ca. 160 liter øl på denne før det blir billigere en håndverksøl fra polet. Den bruker 1-2 uker på ett brygg så dersom den jobber non-stop så bør du ha tjent den inn på ett år.

Den lager sannsynligvis ikke bedre øl en du får i øl-butikken.
Du kan ikke eksperimentere med egne oppskrifter, kun de som leveres fra minibrew. (Dette vil sikkert endres)
Du får ikke lage ditt eget øl, men en maskin som lager det for deg.

Liker du øl, men ikke brygging så handler du øl på polet/butikken. Det er sannsynligvis billigere og bedre utvalg.
Liker du øl, og brygging - ja da må du brygge selv.
Liker du ikke øl, så kom deg vekk herfra.
 
Ved første øyekast så denne jo litt innovativ ut, men etter å ha lest omtale: Den er fullstendig ubrukelig.
Proprietære brewpacks, og årlig abonnement for å få lov til å bruke egne oppskrifter, pluss endel andre irriterende småting gjør nok at denne aldri blir noen stor suksess!

 
Ved første øyekast så denne jo litt innovativ ut, men etter å ha lest omtale: Den er fullstendig ubrukelig.
Proprietære brewpacks, og årlig abonnement for å få lov til å bruke egne oppskrifter, pluss endel andre irriterende småting gjør nok at denne aldri blir noen stor suksess!

Ser det koster rundt 250 kr for et øl sett.
Og 5 liter ferdig øl? Kan det stemme
 
Denne videoen er jo ganske morosam, særleg på slutten: då prøver han å selge inn maskina som revolusjonerande og innovativ sidan ein kan brygge øl som ein ikkje får kjøpt i lokalbutikken(pliny i dette tilfellet)... (frå 7 min og utover)


Klassisk advertorial-video.
Denne setninga er ein favoritt hjå meg: «it’s being controlled by an app, which means that dissolved oxygen and stuff like that is going to be really low...»
 
Det er strengt tatt prisen som er kritikkverdig her, er ikke så mye i veien for at den skal kunne lage greit øl. Selve konseptet er jo ikke så ille.
Øl rett i temperaturkontrollert gjæringskar (de er for øvrig løse, så den står ikke i maskinen under gjæring). Det er jo en løsning som er interessant i seg selv, antageligvis peltier-kjølt?

Målgruppen er nok der, den er bare liten. Folk med penger som vil ha et kompakt system som kan stå på kjøkkenet året rundt. Men er litt konkurranse der også: PicoBrew Brygger samme mengde for 400 dollar.
 
Tilbake
Topp