Hva fikk du i posten i dag?

Har tenkt tanken. Det finnes en hendig rull med strekkfilm på ca 15 cm, som er lett å snurre rundt kabel/bøtte.
Nå trør jeg muligens over grensa, men hvorfor ikke gå for en enklere løsning? Jeg bruker 45w varmerør beregnet for båt, den fungerer ypperlig, tåler væske og har sikring om noe skulle gå galt?
 
Jeg får tråkke litt videre over grensa jeg da... jeg har aldri skjønt hvorfor varmekabel brukes så mye.
Er det ikke bedre å varme opp rommet som vørteren står i?
Jeg bruker vifter på 50 watt, de sørger for at luften får litt sirkulasjon også.
 
Sist redigert:
Nå trør jeg muligens over grensa, men hvorfor ikke gå for en enklere løsning? Jeg bruker 45w varmerør beregnet for båt, den fungerer ypperlig, tåler væske og har sikring om noe skulle gå galt?
Varmerør montert mot gjæringskar, eller til oppvarming av gjæringsskap? Jeg har ikke funnet plass til dedikert gjæringsskap, har nok for mange kjøleskap, så er avhengig å kunne varme direkte på bøtta.
 
Jeg lager sjelden øl som skal gjære langt over romtemperatur uansett. Og både kjøling og varme samtidig er unødvendig.
 
Sist redigert:
381a71ec65586f6b48771fc56286aa3b.jpg

Så ble det jul i år også! [emoji846]
 
IMG_20200312_231217_compress14.jpg
IMG_20200312_202142_compress40.jpg
Siden jeg har brygget en Kölsch og en 7 sorter så er det greit å ha originalen tilgjengelig.
7 sorter har jeg brygget før, så den har jeg ganske grei kontroll på.
Kölsch har jeg aldri smakt eller brygget.

Så det ble 4 flasker Kölsh og 2 7 sorter fra vinmonopolet.
Fungerte veldig bra å bestille til Coop Extra. Av en eller annen grunn kunne jeg ikke bestille 7 sorter til polet i Ytre Enebakk. Så da ble det posten istedet. Med fri frakt så har det ikke noe å si :)
 
Gratulerer med ny bok! Tror du kalvsjøkysten blir god nå? :p

hrmph ... ! "Enda bedre" mener du vel;)? (Lagt merke til at ingen - og særlig ikke politikere - lengre snakker om å gjøre noe bedre? Det er alltid snakk om "enda bedre". Ergrer meg vanvittig.)

Eneste måten å gjøre den drikkelig for deg ville vel være å bytte fra Centennial, Simcoe, Columbus og Amarillo til single hop East Kent Golding, og droppe tørrhumlinga:p.
 
hrmph ... ! "Enda bedre" mener du vel;)? (Lagt merke til at ingen - og særlig ikke politikere - lengre snakker om å gjøre noe bedre? Det er alltid snakk om "enda bedre". Ergrer meg vanvittig.)

Eneste måten å gjøre den drikkelig for deg ville vel være å bytte fra Centennial, Simcoe, Columbus og Amarillo til single hop East Kent Golding, og droppe tørrhumlinga:p.
Se der, ja! Står det noe om den metoden i boka, tro? :p

Interessant betraktning om politikere, tro hva det sier om debatten her vs "Make America Great Again". Kanskje jeg skal lansere en "Make IPA Great British Again"-kampanje? :p
 
I dag har jeg mottatt feil pakke fra Kina [emoji28]

Bestilte:
- tre håndtak type pubstyle i tre.

Fikk:
- fem håndtak i sort
- et termometer med gjenger
- et termometer triclamp
- to triclamp koblinger

Fikk nesten det jeg bestilte!
058de60cb0d3da549ea8b8b419f44574.jpg

d5f8b47de8ddd1c5ff87290491feb3d4.jpg

cdb40ac6aa06287e16ca16dc6ff626e3.jpg

63b280faa2d36e2b93d94f0b7d0709ba.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp