Treverk til keezer

TommyStrand

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg skal handle treverk til min keezer som jeg bygger og lurer på om noen har noen tips til typer tre og om det bør være impregnert?
Planen er å handle hos Maxbo og kragen bør være ca 20 cm høy.
 
Ser at i dette projektet ble det brugt impregnert treverk: Svarstad Ølbryggerlaug: Prosjekt Keezer
Tenkte kanskje at det gjorde at treverket holdt lengre når det jo vil være konstant kaldt.
Fryseren skal stå inne i normal temperatur.
Impregnert treverk avgir gift, og skal aldri brukes innendørs..! :)
Jeg brukte 2"x 4" som krage på min Keezer (valgte dette for å få stor limflate), om du skal ha 20 cm krage må du opp i 8".. Høres voldsomt ut, men funker nok. Kan godt være andre måter å feste på, som ikke jeg har tenkt på..
 
Brukte 2x6 vanlig k-virke

Brukte pakningslist og slike eksenterlåsar på kvart hjørne, det gjer at det blir veldig mykje enklare om du skal ta den med deg en plass.
a35172a1cfc71ba7aa1b5cbe0ed6a10d.jpg
 
Spørsmål:
Dere som bruker fryser til "keezer". Hvordan gjør dere?
For meg ser det ut som dere montereren krage i tre mellom boksen og lokket. Hvorfor?
Noen har også tappekraner på lokket. Er ikke det tungvint hvis lokket er hengslet og dere skal bytte fat?
 
Spørsmål:
Dere som bruker fryser til "keezer". Hvordan gjør dere?
For meg ser det ut som dere montereren krage i tre mellom boksen og lokket. Hvorfor?
Noen har også tappekraner på lokket. Er ikke det tungvint hvis lokket er hengslet og dere skal bytte fat?
Bruker den til å montere kraner på. Får også litt meir høgde innvendig til fat.
Ingen problem å ha tappetårn oppå også, kva tenker du er tungvindt med det?

Veldig redneck driptray forresten... Det var ei midlertidig løysing som plutselig blei permanent.....
23a2914c1802ac791b8662058315c303.jpg
 
Slik ble det hos meg. Mangler fortsatt Drap Tray, skilt foran panel nede i venstre hjørne og tavle med innhold. Har mulighet for 3 fat til. Tror i først omgang at ekstra plass blir brukt til to 5 liter fat med overskudd fra batcher over 19 liter + et 19 liter fat med vann med kullsyre og smak.
BAF2766A-A761-4131-825D-386B9D3BFF89.jpeg 3825729E-253F-4174-834E-E45F0A45ABC8.jpeg
 
Tilbake
Topp