Crankandstein

Si ifra om du finner noen billige hjemmebrygge butikker der, skal til london en tur snart selv
 
Dårlig med slike butikker i London, men jeg pleide ofte bestille varer til hotellet jeg skulle bo på. Rimelig/gratis frakt og ingen moms når jeg tar med varene selv.

bjorn
 
Ok, hvilke nettbutikker har du bestilt fra da? Og hva har leveringstid vært?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Fredrik J skrev:
Ok, hvilke nettbutikker har du bestilt fra da? Og hva har leveringstid vært?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bestilte varer fra The Home Brew Shop i Aldershot. Varene var på lager. Jeg var ute i god tid og bestilte drøye 2 uker før avreise. Varene ble sendt en lørdag og var framme på hotellet i London på tirsdagen. Funka helt flott!

tomv skrev:
enkleste er å bestille direkte fra leverandør. http://www.crankandstein.net/
ps. dollaren er også veldig lav, ikke bare pund som er rekordbillig.

Har forhørt meg om kjøp av Crankandstein og fått tilbud på $ 203 for 2A, base og hopper + frakt. Har prøvd å finne ut hvor mye jeg må betalt i toll for varen, men type kjøkken- / brygge- / produksjonsutstyr er ikke et valgalternativ på toll.no. (Dog har jeg funnet ut at verktøy, elektronisk og mekanisk, er tollfritt.) Er det noen som har importert mølle og som veit ca hvor mye tollgebyret kommer på?
 
Regner med at det ikke er toll på dette. Kun 25% Mva på hva du betalte for produktet og frakt. De regner ut Mva ut i fra en fast omregningeskurs USD-NOK som oppdateres en gang pr. uke og ligger ute på Toll.no.  Tollklareringsgebyret du må betale for at noen skal fortolle varen for deg varierer med hvilket spedisjonsselskap som tar imot varen i Norge. Varierer fra 200 - 700 kroner. Du kan selv ikke velge hvem du vil bruke, da det bestemmes av hvem som har avtale med hvem innen transport.
 
FrodeSy skrev:
Fredrik J skrev:
Ok, hvilke nettbutikker har du bestilt fra da? Og hva har leveringstid vært?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bestilte varer fra The Home Brew Shop i Aldershot. Varene var på lager. Jeg var ute i god tid og bestilte drøye 2 uker før avreise. Varene ble sendt en lørdag og var framme på hotellet i London på tirsdagen. Funka helt flott!

tomv skrev:
enkleste er å bestille direkte fra leverandør. http://www.crankandstein.net/
ps. dollaren er også veldig lav, ikke bare pund som er rekordbillig.

Har forhørt meg om kjøp av Crankandstein og fått tilbud på $ 203 for 2A, base og hopper + frakt. Har prøvd å finne ut hvor mye jeg må betalt i toll for varen, men type kjøkken- / brygge- / produksjonsutstyr er ikke et valgalternativ på toll.no. (Dog har jeg funnet ut at verktøy, elektronisk og mekanisk, er tollfritt.) Er det noen som har importert mølle og som veit ca hvor mye tollgebyret kommer på?

Det er ingen toll på slikt utstyr, så det slipper du å tenke på.

Med frakt (som jeg antar blir MINST 70 dollar) for full pakke, kommer jeg på en importpris på ca 2150,- med dagens kurs. Det er omtrent samme pris som en Monster Mill MM2 med base og hopper fra Bryggselv.no. Det er et mer eller mindre ekvivalent produkt med 2A. Riktignok ser det ut til at bryggselv ikke har MM2 på lager, men det tar neppe mer tid å vente på at de får den inn, enn det tar å vente på at Crankandstein får laget mølla di.

Regnestykket med kun mølla ser bedre ut - da sparer du fort en 3-4 hundrelapper. Personlig gikk jeg for å kun bestille mølla, da frakten ble voldsomt dyr med base og hopper. Dessuten bryter du 1000-kronersgrensen for forenklet tollbehandling, noe som gir dyrere tollbehandling. De sender med USPS - noe som betyr at Posten tar over når pakken kommer til Norge. Det betyr et tollbehandlingsgebyr på 117,- (vareverdi under 1000,-) eller 227,- (over 1000,-)  En funksjonell (men stygg) base og hopper lager du fint selv på 30 min for en max 50-lapp. Jeg brukte en hobbyplate, plastbøtte og gaffatape.
 
jeg har kjøpt crankandstein fra statene. men kun mølle. frakten er skyjøy for hopper, og den lager du bedre selv.
jeg laget en i kryssfiner, men er på tur til å bytte den ut, fordi den jeg laget kun fikk plass til 4 kilo malt.
må nok lage en som tar min. 6 kilo, så slipper jeg å fylle på......
jeg vet jeg er lat....
uansett. mølla er bra, og resten ordnes etter evne. søk på forumet og du får inspirasjon....
 
Jeg bestilte en fra produsenten for tre uker siden og først forleden dag kom det beskjed om at nå var den sendt. Så det virker ikke som at han har noe lager; han produserer og sender dem etterhvert som de er klare.
 
beefeater skrev:
Jeg bestilte en fra produsenten for tre uker siden og først forleden dag kom det beskjed om at nå var den sendt. Så det virker ikke som at han har noe lager; han produserer og sender dem etterhvert som de er klare. Ba han om å skrive ned verdien på pakken. Vet ikke om han gjør det så vi får se hva den kommer på med moms.
det er riktig at han sjelden har på lager, de produseres på bestilling.
det er seriøs bedrift, så han skriver ikke ned verdien på pakken. værsåsnill ikke skriv sånne ting heller, storebror ser deg.
 
FrodeSy skrev:
Har forhørt meg om kjøp av Crankandstein og fått tilbud på $ 203 for 2A, base og hopper + frakt. Har prøvd å finne ut hvor mye jeg må betalt i toll for varen, men type kjøkken- / brygge- / produksjonsutstyr er ikke et valgalternativ på toll.no. (Dog har jeg funnet ut at verktøy, elektronisk og mekanisk, er tollfritt.) Er det noen som har importert mølle og som veit ca hvor mye tollgebyret kommer på?

Sorry, folkens, her tulla jeg. Det var $ 203 inkl. mølle, base og hopper samt frakt. Med tollbehandlingsgebyr og valutakursene som er pr i dag hadde det blitt knapt NOK 1.550,- ved avhenting i post i butikk.

Men nå har jeg for 1 minutt siden bestilt 2A fra statene så da får jeg heller lage base og hopper som et prosjekt sammen med 6-åringen. Han liker å holde på i garasja sammen med gamlingen.
 
magne1972 skrev:
jeg har kjøpt crankandstein fra statene. men kun mølle. frakten er skyjøy for hopper, og den lager du bedre selv.
jeg laget en i kryssfiner, men er på tur til å bytte den ut, fordi den jeg laget kun fikk plass til 4 kilo malt.
må nok lage en som tar min. 6 kilo, så slipper jeg å fylle på......
jeg vet jeg er lat....
uansett. mølla er bra, og resten ordnes etter evne. søk på forumet og du får inspirasjon....
Jeg bestilte en fra produsenten i dag og da kom frakten på $ 45,50 uansett om jeg tok med hopper eller ikke. Kommer jeg til å bli belastet for ekstra fraktkostnader?
 
golo skrev:
magne1972 skrev:
jeg har kjøpt crankandstein fra statene. men kun mølle. frakten er skyjøy for hopper, og den lager du bedre selv.
jeg laget en i kryssfiner, men er på tur til å bytte den ut, fordi den jeg laget kun fikk plass til 4 kilo malt.
må nok lage en som tar min. 6 kilo, så slipper jeg å fylle på......
jeg vet jeg er lat....
uansett. mølla er bra, og resten ordnes etter evne. søk på forumet og du får inspirasjon....
Jeg bestilte en fra produsenten i dag og da kom frakten på $ 45,50 uansett om jeg tok med hopper eller ikke. Kommer jeg til å bli belastet for ekstra fraktkostnader?
På hjemmesiden deres står det at frakt over havet kommer som regel på rundt 70 dollar for trakta, men at dette må beregnes manuelt for hver bestilling, så ja, du må nok ut med litt mer..
 
Frakt for monstermill + base og trakt kommer på $ 61 når man legger disse produktene i handlekurven. Stemmer denne prisen? For da blir det jo billigere.
 
golo skrev:
Frakt for monstermill + base og trakt kommer på $ 61 når man legger disse produktene i handlekurven. Stemmer denne prisen? For da blir det jo billigere.

Mener å huske at det stemmer.
 
Tilbake
Topp