Birger Eriksen-dagen

Det renner grisesakte ned gjennom maltrøret med over 8 kg malt i Grainfather. Ikke helt stuck, men saaaakte.

Noen som vet hvor lang tid dette tar/kan ta?
 
Ble grepet av et øyeblikks panikk og tilsatte 3 ekstra liter skyllevann [emoji27]. SG virket så lav på første del av runoff.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
 
Klarte å knuse hydrometeret, oppi koken.... må stole på refraktometeret. Noen som vet hva som er inni hydrometeret? Noe gift eller noe?
 
Hadde slurva med IBU så det ble en kraftig oppjustering på humlemengdene. Jaja - veien blir jo litt til mens man går.

Godt jeg oppdaga det selv så jeg slapp korreks i ettertid...
 
Ble grepet av et øyeblikks panikk og tilsatte 3 ekstra liter skyllevann [emoji27]. SG virket så lav på første del av runoff.
Pass på panikktiltak. Det var det som gjorde at jeg ble underordnet torpedo i fjor. Man skal være handlekraftig, men husk at Birger Eriksen hele veien var rasjonell i sine handlinger.
 
Pass på panikktiltak. Det var det som gjorde at jeg ble underordnet torpedo i fjor. Man skal være handlekraftig, men husk at Birger Eriksen hele veien var rasjonell i sine handlinger.
Nærmer seg slutten av skyllingen nå og har runoff med 1.070. Mulig jeg burde tilsatt enda mer skyllevann.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
 
Etter mye søl
preboilg gravity på 1.084, da trenger jeg egentlig ikke å koke så mye mer enn en time
fikk ut litt lite skyllevann
 
Sist redigert:
Så da endte jeg ned preboil pp 29,5l i stedet for 25l. Men med SG på 1.096 er det vel like greit ned planlagt koketid på 90min. Blir litt mindre headspace i gjæringskaret men pytt.

Hva tror folket, hvor høy OG takler WLP007?


Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
 
Så da endte jeg ned preboil pp 29,5l i stedet for 25l. Men med SG på 1.096 er det vel like greit ned planlagt koketid på 90min. Blir litt mindre headspace i gjæringskaret men pytt.

Hva tror folket, hvor høy OG takler WLP007?


Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
OG 1.131 har ikke vært noe problem de to foregående årene i alle fall
 
Status start av kok: 17.5 liter på PBG på skarve 1.080. Det skal kokes ned til 13 liter, så da burde OG havne på 1.108. Ikke så godt som planlagt (som var OG på 1.119), men selv om siktet er nok satt litt for høyt, så burde jeg treffe innenfor kravet.
 
Tilbake
Topp