Om øl i mediene

Silje, Pedro og Gustav har blindtestet pils for Dagbladet: - Vinneren er en skikkelig kosepils

Saken er bak betalingsmur, men det koster bare én krone for en ukes prøveabonnement.

Pallen:
1. Haandbryggeriet Haandverkspils
2. Carlsberg
3. Dahls

Jeg har testa en del industripils i det siste, inkludert Carlsberg, og konklusjonen er at dette er rett og slett ikke godt. Alle har en ubehagelig søtlig bismak som jeg synes er ganske motbydelig. Lurer på om jeg plutselig har blitt følsom for diacetyl:confused:?
 
Jeg har testa en del industripils i det siste, inkludert Carlsberg, og konklusjonen er at dette er rett og slett ikke godt. Alle har en ubehagelig søtlig bismak som jeg synes er ganske motbydelig. Lurer på om jeg plutselig har blitt følsom for diacetyl:confused:?
Om du har muligheten kan du kjøpe en boks med CB pilsner så finner du fort ut om det er diacetyl du smaker, for CB pilsner har stort sett alltid mye av den.
 
Om du har muligheten kan du kjøpe en boks med CB pilsner så finner du fort ut om det er diacetyl du smaker, for CB pilsner har stort sett alltid mye av den.

En gang i tida var CB det jeg helst kjøpte:p. Men det er en del år sida nå. Jeg skal slå til så snart jeg kommer over den.
 
Jeg kjøpte helst Nordlandspils en gang i en fjern fortid. Jeg smakte den igjen for ikke så lenge siden, den var helt grusomt søt.

Var litt skeptisk når svigerfar serverte Corona nå sist helg, men den var faktisk helt ok. Riktignok ikke noen smaksbombe, men den skled lett ned, god tørstedrikk.
 
Jeg tar gjerne en Carlsberg. Drakk CB nylig også, og syntes den var grei. Nordlandspils drakk jeg også for ikke lenge siden, og noterte den som en diacetylbombe på Untappd.

Jeg innrømmer glatt at jeg synes det kan være godt ned en industripils i ny og be.
 
Jeg kjøpte helst Nordlandspils en gang i en fjern fortid. Jeg smakte den igjen for ikke så lenge siden, den var helt grusomt søt.

Var litt skeptisk når svigerfar serverte Corona nå sist helg, men den var faktisk helt ok. Riktignok ikke noen smaksbombe, men den skled lett ned, god tørstedrikk.


Nordlandspils har ikke vært god siden de la ned produksjonen i Bodø og flyttet den til Trondheim........sjøl om de påstod at gjærstammen m.m var identisk.
 
Etter å ha lest denne saken stiller jeg meg meget forvirret over at jeg får kjøpt meg en øl med høyere alkoholprosent enn 4,7% på pub/bar.

Makan til elendig journalistikk. Men det er vel et resultat av at det er salg av uåpnet øl til sluttbruker som diskuteres. Eller er servering et helt annet begrep som fanges opp av helt andre lover?

Jeg skjønner jo hva som diskuteres, men jeg syns det er upresist.
 
Ser den, samtidig henter ikke Q melk på søndager og helligdager, så da trår Tine til for eierne, nemlig bøndene, har jeg hørt. Ubekreftet, ja, utenkelig, nei.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
Jeg er ikke bombastisk, men kan jeg velge så blir det Q. Og også Synnøve på gulost fremfor Norvegia (utrolig kjedelige oster, men det er hva de andre spiser)...
 
Tilbake
Topp