Om øl i mediene

Når jeg er i England, liker jeg å støtte de relativt få gjenværende såkalte "free houses", uavhengige puber som ikke er eid av de store bryggeriene eller pubkjedene.

Samme her.Er litt redd for at mange av de ikke kommer til å overleve denne krisen og det vil være et stort kulturelt tap :(.
 
Det er håp for oss i geriatrisegmentet også.
En overraskende oase på Grünerløkka

Det var jeg faktisk for første gang på lørdag, selv om jeg bor bare et par kvartaler unna.

Jeg er enig i at toalettfasilitetene trekker ned, men ellers var det stas å finne tysk pils som jeg ikke hadde smakt før på menyen, og at servitøren var Norbrygg Oslo-medlem.
 
Ser den, samtidig henter ikke Q melk på søndager og helligdager, så da trår Tine til for eierne, nemlig bøndene, har jeg hørt. Ubekreftet, ja, utenkelig, nei.

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk


Godt det poengteres att Tine er eid av bønda i motsetning til Q ;) I anledning Ringnes og deres "rykte" så er nok de dårlige aspekter i det ryktet vel fortjent. Sånn sett fikk jeg stor respekt for Aas den gangen dem etablerte slekt og venner, levende og døde for å unngå bli tatt over av Ringnes. Slik har jeg sansen for. Veldig godt øl lager dem også i Drammen.
Kan forresten noen bekrefte histpria jeg en gang blei fortalt att da Rignens kjøpte opp Tou gjorde dem en blunder og glemte sikre seg resepten til deres pils kjent som Ein-Te og att en av bryggerne fra Tou deretter starta opp sitt eget bryggeri kalt Ein-Te ?
 
Ein te kom til verden som protest mot at Ringnes kjøpte opp Tou og flyttet bryggingen av Tou-pils til Østlandet. Dermed kom Lervig-aktiebryggeri til verden og ølet Ein te ble den første tiden brygget i Tromsø av Mack.
Bodde i Stavanger på den tiden og fikk med meg alt oppstyret. Ein te var absolutt et godt protest-øl:cool:
 
Da var storuen mye mer fantastisk enn jeg blei fortalt. Att det var en protest skjønner jeg godt. Men hva med denne oppskrifta som jeg blei fortalt att Ringnes ikke huske sikkre seg, er det en urban legend uten rot i virkeligheta eller er det noe sannhet i det ?,
 
Tilbake
Topp