Flasking/boksing utendørs, infeksjonsfare?

AtleR

Norbrygg-medlem
Det er fantastiske temperaturer utendørs for tiden, og da frister det ikke å stå innendørs og bokse/flaske den ferdige ølen.

Hva tenker dere? Er infeksjonsfaren fra luft mye større utendørs, slik at det ikke anbefales å gjøre jobben ute eller går det bra.

Boks har mye større åpning enn flaske, ville dere vært mer betenkt med å bokse utendørs da åpning på boks er ganske stor?

Mvh Atle
 
Det er fantastiske temperaturer utendørs for tiden, og da frister det ikke å stå innendørs og bokse/flaske den ferdige ølen.

Hva tenker dere? Er infeksjonsfaren fra luft mye større utendørs, slik at det ikke anbefales å gjøre jobben ute eller går det bra.

Boks har mye større åpning enn flaske, ville dere vært mer betenkt med å bokse utendørs da åpning på boks er ganske stor?

Mvh Atle

Helt umulig å si. Sannsynligvis går det bra, men du kan ha uflaks.

Her jeg bor - ute på landet - regner jeg med at lufta er nokså tjukk av ymse mikroorganismer nå, så jeg hadde ikke gjort det.
 
Jeg flasker ofte utendørs. Bruker flaskevasker, og sånn manuell dytte-flaske-dusj rett før jeg fyller. Har veldig sjelden infiserte flasker.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp