Hva fikk du i posten i dag?

Vær forsiktig med den syrefaste tappestaven.
Den har en tendens til å skli ut til siden i flasken når du tapper og kan føre til en svakhet i flasken.
Jeg har sluttet å bruke den etter at 2 flasker sprakk under karbonering der den hadde blitt brukt.
Tror flere innpå forumet har erfart det samme.
Takk for tipset, oppdaget egentlig det når jeg "tørrtestet" at den kan skli ukontrollert ut om man starter å trykke den ned i midten av flaskebunnen. Men tenker det bør gå greit om jeg passer på å føre/holde den ut mot siden hele tiden. Siden du nevner den kan skade flasken skal jeg også gå over alle skarpe kanter med litt smergelpapir.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Thermowell til Fermzilla, mener jeg bestilte to, men det kom tre, så da har jeg en til overs, legger den i kjekt-å-ha-skuffa.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Har jeg kjøpt ølglass?
Fikk 4 glass i posten?
Premie fra deltagelsen i NM?
Edit. Kom hjem fra jobb og fant diplom med beskjed om at det kom glass som premie.
Da har jeg ikke bestilt glass selv.
received_564080100951102.jpeg
 
Sist redigert:
Bestilt med appen til polet. De har enda ikke fått inn Holmens utepils, men får prøve disse 2 i mellomtiden. IMG_20200701_144834208-picsay.jpg
 
Men klarer dykk skru den høgare opp en det stille som på siste bildet uten at magneten fyk av? Det har ikkje eg fått til
 
Men klarer dykk skru den høgare opp en det stille som på siste bildet uten at magneten fyk av? Det har ikkje eg fått til

Bånn gass med medfølgende magnet på 6 liters starter i 10L gjæringsbøtte :p Greier noe mindre med 5L kolben. Sjekk om magneten inni er justert nærme nok plata. Tror kvalitetssjekken ut fra fabrikk er så der og det kan justeres i ettertid visstnok. Jeg har ikke hatt behov for det.

PS. Gjærstarter i plasbøtte bråker fælt så greit med eget rom til den :p
 
Bånn gass med medfølgende magnet på 6 liters starter i 10L gjæringsbøtte :p Greier noe mindre med 5L kolben. Sjekk om magneten inni er justert nærme nok plata. Tror kvalitetssjekken ut fra fabrikk er så der og det kan justeres i ettertid visstnok. Jeg har ikke hatt behov for det.

PS. Gjærstarter i plasbøtte bråker fælt så greit med eget rom til den :p
Sjekka for ei stund sidan, var vel en mm å gå på. Justerte litt opp, men var ikkje mykje hjelp i. Kanskje eg skal prøve en gong til
 
Men klarer dykk skru den høgare opp en det stille som på siste bildet uten at magneten fyk av? Det har ikkje eg fått til

Mitt problem, også. Det er noe rart med dette. For noen funker den greit, men jeg opplever den som ubrukelig på alt over 2 liter. Og det lar seg forøvrig ikke gjøre å flytte på magnetene. Jeg har prøvd hardt.
 
Mitt problem, også. Det er noe rart med dette. For noen funker den greit, men jeg opplever den som ubrukelig på alt over 2 liter. Og det lar seg forøvrig ikke gjøre å flytte på magnetene. Jeg har prøvd hardt.
Eg løsn set-skruen og bruke ei tang mellom akslingen og magnetholderen, slik du får "tersa" den. Då løsna den med en gong
 
Nå har jeg ikke sånn magnetrører, men den fra BS. Men.... Når jeg gikk over til oval magnet, da ble det bare mer guffe og mer stille :)

Edit: Det ble mer guffe, ikke guffen... o_O
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp