Fermentering og holdbarhet

Joda, problemet er ikke like stort med alle øl, men jeg ville likevel ikke basert flaskinga mi på noe som bare funker med høyt flokkulerende gjærstammer.
Jeg ville ikke hatt kun én flaskestørrelse nei. Jeg mente bare at dersom du har noen slike flasker, kan de med hell brukes på slike øltyper.
 
Jeg ville ikke hatt kun én flaskestørrelse nei. Jeg mente bare at dersom du har noen slike flasker, kan de med hell brukes på slike øltyper.
Jada, helt enig, og de er fine å dele. Men for trådstarter som skulle handle inn for å begynne bryggekarriera si er det ikke der jeg ville starta.
 
Jeg har 0.25, 0.33, 0.5 (longneck og bavarian) og 0.75 flasker. Som YngveKL, flasker jeg de sterkere øla på små flasker, men det tar mye plass. 40 liter med imperial stout blir 160 flasker det da på 0.25 L. Flaskene fra Kinn på 0.75 L går til matøl som er tiltenkt å sette på bordet. Ellers bruker jeg 0.33 og 0.5 litt hipp som happ alt etter hvilken hylle som er ledig i kjøleskapet. Klink umulig å få det perfekt til å kun ha 0.5 i alle hyller uten å miste ei høyde.

Jeg fyller så mye som mulig på bjørnunger, som er det suverent mest plassøkonomiske. Jeg har tilpassa hyllene i ølkjøleskapene mine til dem. Nå angrer jeg bare på at jeg ikke kjøpte opp enda flere før de gikk ut - skjønt det er ei stund til jeg ikke har nok til alt jeg brygger.
 
Jeg fyller så mye som mulig på bjørnunger, som er det suverent mest plassøkonomiske. Jeg har tilpassa hyllene i ølkjøleskapene mine til dem. Nå angrer jeg bare på at jeg ikke kjøpte opp enda flere før de gikk ut - skjønt det er ei stund til jeg ikke har nok til alt jeg brygger.
Bokser er vel enda mer plassøkonomisk? ;)
 
Jeg bruker kun brooklyn flasker, de er solide og tar 355ml. Helt fint da man kan fylle et 0.33 glass og den siste slanten blir igjen i flaska. De flaskene kommer jo gjerne med innhold men innholdet er jo det minste problemet å bli kvitt :) nå skal det sies at stort sett det meste går på fat, og min samling av brooklyn flasker stammer fra systembolaget:p
 
Tilbake
Topp