Oppgradering torsdag 3. desember 2020

Slike oppdateringer gir meg vondt i magen.. Jeg har sett forum dø helt ut etter "oppgradering" til ny plattform.... Krysser fingrene for at det fortsetter å være et enkelt og intuitivt forum format også etter oppgraderingen!
 
Noen flere detaljer om oppgraderingen denne uken? Jeg regner med at dette betyr at forumets fremtid er sikret, i alle fall en stund til? :)

Heldigvis har @Dag Hovland bidratt, så vi har fått kommet i gang med å oppgradere, men vi er vel fortsatt ikke helt i mål med å finne en gjeng som er villig til å drifte forumet på sikt.
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Slike oppdateringer gir meg vondt i magen.. Jeg har sett forum dø helt ut etter "oppgradering" til ny plattform.... Krysser fingrene for at det fortsetter å være et enkelt og intuitivt forum format også etter oppgraderingen!

Forumet oppgraderes til nyeste Xenforo.

Vi er helt avhengige av å ha noen som er villige til å være med å vedlikeholde forumet, også teknisk. Det har manglet i flere år, og styret kan ikke ha ansvaret for håndtering av personopplysninger i programvare som ikke vedlikeholdes. Alternativet til å gjøre den jobben nå er å legge ned forumet. Hadde vi ikke fått en som hadde lyst til å være med på denne jobben, ville ikke forumet blitt oppgradert nå. Det ville blitt lagt ned.
 
Kjempeglad for at noen med teknisk innsikt er villige til å trå til! :) Men er det ikke mulig (i en eventuell fremtid) å "outsource" driften av forumet, i stedet for at det skal legges ned? Får jo helt hetta her jeg sitter... :(
 
Kjempeglad for at noen med teknisk innsikt er villige til å trå til! :) Men er det ikke mulig (i en eventuell fremtid) å "outsource" driften av forumet, i stedet for at det skal legges ned? Får jo helt hetta her jeg sitter... :(

Det har vært veldig vanskelig å finne noen som tilbyr en passende driftstjeneste. Selvfølgelig kan det settes ut, men vi har ikke funnet noen som tilbyr det som "masseprodusert" tjeneste, og da snakker vi fort om noen håndfuller tusenlapper i måneden for en skreddersydd driftstjeneste.
 
Det har vært veldig vanskelig å finne noen som tilbyr en passende driftstjeneste. Selvfølgelig kan det settes ut, men vi har ikke funnet noen som tilbyr det som "masseprodusert" tjeneste, og da snakker vi fort om noen håndfuller tusenlapper i måneden for en skreddersydd driftstjeneste.
Hva med å migrere til en saas-løsning? F.eks. Tapatalk Groups?
 
Jeg har driftet forum før, men da mer for mindre seriøse aktører enn det norbrygg er.

Jeg kan selvsagt stille meg til dispensasjon om vi finner ett par til som har litt tid til overs.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
Jeg er også ute om det blir Facebook.
FB er fint til å se hva venner å bekjente har til middag, hvor fin tur de har vært på eller for å skryte litt av den nye bilen.

Til ryddige konstruktive diskusjoner og spørsmål som kan letes opp i ettertid er det helt ubrukelig.

"kan vi snakke om nødvendigheten for å stille det samme spørsmålet tre ganger til dagen, fordi det er nærmest umulig å finne svaret i en jungel av innlegg?"
 
Bare for å gjøre det klart: Problemet med forumet er ikke primært penger, men dersom det vil koste 300-400.000 i året å finne en varig løsning for drift, vil det være uaktuelt.

Problemet er først og fremst at det ikke er noen som har eierskap til forumprogramvaren. Det betyr noen som sørger for at programvaren blir oppdatert, sikkerhetsproblemer blir fulgt opp, backup testes, personopplysninger sikres og feil oppdages. Og som gjør dette over tid, slik at vi er sikre på at forumet ikke bare er oppdatert nå, men også neste år.
 
Tilbake
Topp