Tråden for dumme spørsmål.

Vil ikke skumme heller. Bare blø av trykket på fatet, still regulator til serveringstrykk og kjør på. Men ølet trenger lenger tid på å klarne enn et døgn eller to, så det lønner seg å vente uansett egentlig.
Usikker på hvordan jeg blør ut trykket. Ja burde stå og klarne litt, men ølet er filtrert så det blir greit nok for min del :D
 
OUSaMFX.png
 
Dumt spørmål, men jeg trodde at Cornelius fat var av Italiensk opprinnelse, kjøpte nettopp 4 stk 19L, men disse er fra Down under (Kegland). Men ser kliss like ut som bildet over (med unntak at de mangler "OUT" / "IN" på den sorte plasten. Er det et patent som er gått ut på dato, slik at andre kan produsere like fat?
 
Dumt spørmål, men jeg trodde at Cornelius fat var av Italiensk opprinnelse, kjøpte nettopp 4 stk 19L, men disse er fra Down under (Kegland). Men ser kliss like ut som bildet over (med unntak at de mangler "OUT" / "IN" på den sorte plasten. Er det et patent som er gått ut på dato, slik at andre kan produsere like fat?
Hvem som helst kan lage "corneliusfat", akkurat som hvem som helst kan lage en "bil".
 
Coca Cola og pepsi. Ball lock og pin-lock. Pepsi = ball lock, cola = pin lock, samt forskjell på dim på kegsene.
 
Nybegynner spørsmål her. Når man karbonerer med co2, skal regulatoren stå på til karboneringen er ferdig? Eller skal den skrues helt til man når ønsket trykk og deretter skrues av?
 
Nybegynner spørsmål her. Når man karbonerer med co2, skal regulatoren stå på til karboneringen er ferdig? Eller skal den skrues helt til man når ønsket trykk og deretter skrues av?
Du må opprettholde trykk hvis du har tenkt å tappe av det. Hvis du bare skal karbonere og så sette bort fatet kan du koble fra når det er ferdigkarbonert.
 
Tilbake
Topp