Kjøpe pappesker, hvor?

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe/finne pappesker med skillevegg for å transportere ølflasker?
Jeg finner bare esker der man må kjøpe flaskene i tillegg, men flaskene har lengre liv enn eskene de kom med.
 
Er det noen som vet hvor man kan kjøpe/finne pappesker med skillevegg for å transportere ølflasker?
Jeg finner bare esker der man må kjøpe flaskene i tillegg, men flaskene har lengre liv enn eskene de kom med.
Vinmonopolet? Finn noen esker til slanke vinflasker, så passer de sikkert fint til halvlitere. Ellers er det faktisk ikke så vanskelig å forsterke pappesker med litt pakketeip og heller ikke vanskelig å lage skillevegger om man har noe ekstra papp liggende (jeg har et par hjemmesnekrede trekasser der jeg har laget skillevegger i papp for at det ikke skal klirre når jeg har med meg hjemmebrygg i bilen på hyttetur). Her er en side som viser den enkle ideen om hvordan man lager skillevegger:
Hvor stor kapasitet hadde du tenkt per eske? Man får jo kjøpt gaveesker, men de rommer som regel 2-4 flasker.
 
Sist redigert:
Ikea har noen "6-pack" dingser av papp til å beskytte glass du kjøper derfra. Tror man kan kjøpe bare selve papp-dingsen.
 
Åh, ok. de har de på Forus (Stavanger), trodde de var over alt jeg.
De hadde de lenge, og klart når den tanken slo meg og jeg var innom så var de borte og har ikke sett de siden, i alle fall et år siden :confused:

Men om de enda er på Forus, kan det jo hende de kommer tilbake her også :)
 
Vinmonopolet uten tvil.

Det eneste ølet jeg vet om som blir solgt i vanlige butikker, og som kommer i fine pappesker med skillevegger er Paulaner - så du kan høre med nærbutikken din om de gidder å spare noen esker til deg.

Ellers er løsning enkel - bruk hvilke som helst esker, og lag skillevegger, akkurat som @Sarge skriver. Jeg pleier å kjøpe hele kartonger med hundemat (vom og hundemat). Eskene passer nøyaktig til 15x0,5l flaske.
 
Tilbake
Topp