Forslag til bryllupsøl

Tusen takk for alle gode tips, bryllupet er utsatt til høsten så da får jeg kanskje litt mer tid :)
Alle råd og tips har fått meg fram til en avgjørelse :)
Siden du har fått bedre tid - og bryllupet er på høsten - så passer Festbier (Oktoberfestøl) enda bedre..!! :)
Forslag til mørkt øl som "alle" liker => Extra Special Bitter! Et veldig balansert og godt øl - Har fått veldig god respons blant mine kompiser !
 
Brygget øl til både eget og en kamerats bryllup.

Brygget en vestkyst på 5% og en wit på rundt 4% - det var vel 50/50 hva folk syns var best, gikk like mye av hver.

Andre gangen brygget jeg en hefeweissen hvor målet var banan, og en Citra/Amarillo pale ale på 007-gjær.
Hhv 4,5 og 5,5% prosent.
Her gikk alt med!

.
Om du serverer på fat så sett en høyere prosent på skiltet enn hva ølet inneholder (spesielt om du havner godt over 5 tallet [emoji6])

Ikke for bitter pale ales og friske hveteøl er ofte lettdrikkelige og lettbryghelige, så kan du heller ha noen industripils liggende å flyte I balje med isvann!



Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
ikke bryllup, men jeg hadde med meg 50 liter belgisk wit fra bryggselv, på en somerfest for ett par år siden. filtrerte den, og serverte fra fat. det ble tomt, så jeg regner med at det er en øl som "folk" liker
 
Jeg leste ditt valg og laget et notat av noen av dem. Jeg har også et bryllup kommer opp, og jeg ser for øl valg. Alt dette skjer på et svært raskt tempo fordi jeg har nylig funnet en jente på (sletta av FB:). Her skal ingen fristes;).) og vi har allerede innsett at vi var skapt for hverandre (vi begge elsker øl) og nå jeg skal gifte meg til hennes neste måned
Den linken trykker ikke jeg på ihvertfall :p
 
Sist redigert av en moderator:
Tilbake
Topp