Ingefærøl. Koketid og smaksutvikling

Ollikainen

Norbrygg-medlem
Ingefærøl. Dette er vel noko du enten likar eller ikkje likar i heile tatt. Eg er av dei som likar det og nå er det på høg tid å prøva å laga sjølv.

Søkjer ein på nett på ingefærøloppskrifter så finn ein mykje motstridande informasjon, så det er ikkje godt å vita kva ein skal tru om mengder. Men har oppfatta det slik at når ein kokar ingefær ei stund så blir den ikkje så heit, men ein får meir av ingefærsmaken. Dersom den berre kokar nokre minutt så blir den veldig sterk. Den sterke ingefærsmaken skal visst tapa seg med lagring. Nokon som kan stadfesta / korrigera oppfattinga mi?
Ser føre meg at oppskrifta blir noko som dette:
Lys maltbase m hovudvekt på pilsnermalt
Og ca 1,047

Bitterhumle til ca 17 ibu.

500 g ingefær m koketid 30 min
150 g inger m koketid 10 min.

Gjær: us-05.

Detaljert oppskrift på ferdig brygg kan leggast ut når erfaringane haustast. Så kan dåke sjå korleis det eventuelt (ikkje) skal gjerast.

Nokon som har innspel på koketid for ingefær, mengder ingefær og eventuelt tips til kva humle som ville spelt fint på lag med ingefær? Kanskje ikkje så nøye sidan eg ser føre meg å berre ha bitterhumle?

Spent på å høyra om andre sine erfaringar og gler meg til eigen bryggedag . Fyrste gong eg prøver på ingefærøl så det skal vel noko til å treffa midt i blinken..
 
Robert Smith-Hald har ei oppskrift på ingefærøl i sin bok, den var på salg under mammut salget og det er sikkert flere som har den enda.

Jeg har ikke prøvd hans oppskrift.
På en batch på 25L anser han totalt 300 gram som konservativt. Han legger opp til litt lenger koketid med 60 og 20 minutter.
IBU på 30 med Fuggles og Cascade.

Selv har jeg bokmerket en Sitron-ingefær Saison.
 
Ingefærøl. Dette er vel noko du enten likar eller ikkje likar i heile tatt. Eg er av dei som likar det og nå er det på høg tid å prøva å laga sjølv.

Søkjer ein på nett på ingefærøloppskrifter så finn ein mykje motstridande informasjon, så det er ikkje godt å vita kva ein skal tru om mengder. Men har oppfatta det slik at når ein kokar ingefær ei stund så blir den ikkje så heit, men ein får meir av ingefærsmaken. Dersom den berre kokar nokre minutt så blir den veldig sterk. Den sterke ingefærsmaken skal visst tapa seg med lagring. Nokon som kan stadfesta / korrigera oppfattinga mi?
Ser føre meg at oppskrifta blir noko som dette:
Lys maltbase m hovudvekt på pilsnermalt
Og ca 1,047

Bitterhumle til ca 17 ibu.

500 g ingefær m koketid 30 min
150 g inger m koketid 10 min.

Gjær: us-05.

Detaljert oppskrift på ferdig brygg kan leggast ut når erfaringane haustast. Så kan dåke sjå korleis det eventuelt (ikkje) skal gjerast.

Nokon som har innspel på koketid for ingefær, mengder ingefær og eventuelt tips til kva humle som ville spelt fint på lag med ingefær? Kanskje ikkje så nøye sidan eg ser føre meg å berre ha bitterhumle?

Spent på å høyra om andre sine erfaringar og gler meg til eigen bryggedag . Fyrste gong eg prøver på ingefærøl så det skal vel noko til å treffa midt i blinken..
Jeg har hatt god erfaring med å ikke koke ingefæren, har heller trukket den som te i vann. Ca 80c i en halvtime. Hiver det oppi ved flameout. På 25 liter har jeg brukt totalt 600g ingefær som jeg trakk i 4 liter vann med limeskall fra 6 lime. Syns den ble kanongod, men den er kun laget en gang så kan være tilfeldighetene som gjorde den batchen til suksess.
 
Robert Smith-Hald har ei oppskrift på ingefærøl i sin bok, den var på salg under mammut salget og det er sikkert flere som har den enda.

Jeg har ikke prøvd hans oppskrift.
På en batch på 25L anser han totalt 300 gram som konservativt. Han legger opp til litt lenger koketid med 60 og 20 minutter.
IBU på 30 med Fuggles og Cascade.

Selv har jeg bokmerket en Sitron-ingefær Saison.
Takk for innspel. Kan godt vera at eg skulle ha auka koketida tilsvarande ja.
 
Jeg har hatt god erfaring med å ikke koke ingefæren, har heller trukket den som te i vann. Ca 80c i en halvtime. Hiver det oppi ved flameout. På 25 liter har jeg brukt totalt 600g ingefær som jeg trakk i 4 liter vann med limeskall fra 6 lime. Syns den ble kanongod, men den er kun laget en gang så kan være tilfeldighetene som gjorde den batchen til suksess.
Høyrest spennnde ut med limeskal i.. det er jo veldig godt med ingefær og lime i wok. Kanskje i versjon to..
 
Jeg har hatt god erfaring med å ikke koke ingefæren, har heller trukket den som te i vann. Ca 80c i en halvtime. Hiver det oppi ved flameout. På 25 liter har jeg brukt totalt 600g ingefær som jeg trakk i 4 liter vann med limeskall fra 6 lime. Syns den ble kanongod, men den er kun laget en gang så kan være tilfeldighetene som gjorde den batchen til suksess.
Enig med deg i at ingefæren skal trekkes og ikke kokes.Ved koking så blir det en uønsket bitterhet som man ikke vil ha.
 
Jeg har laget ingefærøl et par ganger i det siste og raspet ingefæren og tilsatt 5 min før kokeslutt. 500 gram gav en ganske balansert smak på ca 20 liter ferdig øl. Med 850 gram svir det litt når du smaker på den, kan være at det demper seg litt etter en stund. Litt som chili øl, så ikke en vond smak.
 
Morosamt at svara er like varierande som nettsøka mine har vist til nå . Eg har lese at fleire seier at den sterke svismaken skal gi seg med litt lagring så det skal vel gå fint sjølv om den skulle vera i overkant dominerande
 
Sent svar kanskje, men jeg brygget en ingefærøl for noen år siden. I begynnelsen var den for skarp så jeg glemte den litt ut. Etter et år var den mye mye bedre og helt perfekt til sushi.

Ser jeg kokte ingefæren, så kan prøve å trekke i stedet som nevnt over. Godt tips!

Brukte forøvrig 350 gram ingefær til 20 liter øl.

Sikkert ikke dumt å ha i litt sitron også.
 
Takk for input !
Eg enda opp med dette:
500 g rive ingefær, 60 min
150 g rive ingefær, 20 min.

prøvesmaking då eg flaska smakte godt av ingefær, men kunne sikkert ha smaka «meir». Ikkje brennande i munnen, berre eit lite «bitt».
Ei veke til så blir det prøvesmaking og karboneringstest. Spent på resultatet. Ting blir gjerne endå betre med litt kolsyre og lagring, satsar på det nå og.

For tidleg å trekka konklusjonar, men skal eg eksperimentera meir med oppskrifta så trur eg at eg i tillegg til den mengda ingefær eg alt brukar, skal tilsetja ingefær som eg berre trekkjer te av og som eg tilset ved nedkjøling. Tilpassar då sjølvsagt resten av oppskrifta slik at OG blir som planlagt etter tilsetjing av tevolumet.
Kan henda det og hadde passa bra med noko «attåt» i gata lime, sitron eller ein humletype som hadde spelt bra på lag med ingefær..
 
Karboneringstest og smaksprøve .
fin ingefærsmak når du får ein slurk i munnen og ein svak varmande følelse av ingefær i munnen når ein svelgjer ned.
Veldig nøgd foreløpig, men skulle gjerne hatt berre bittelitt meir av alt (ingefær).
den kjem kanskje litt tydelegare fram når ølet får stått kaldt nokre veker og ølet ikkje er så ferskt lenger.
 

Vedlegg

  • 122C84CC-E3F1-498E-B685-CD24BB1F1A67.png
    122C84CC-E3F1-498E-B685-CD24BB1F1A67.png
    1.007,7 KB · Sett: 7
Etter ca halvanna månad på flaske i kjøleskap så vil eg nesten strekka meg til å seia at denne er blitt ganske bra!
Samanlikna med "ingefærøl" som ein kjøper så er min noko tørrare, men det treng vel ikkje vera negativt.. Kjem vel an på kva forventningar ein har før ein smakar. Forventar ein "kjøpevarianten" av ingefærøl, så blir ein vel litt overraska, men kor rett det er å samanlikna er vel og diskutabelt. Ikkje sikkert at det er brygga med malt ein gong :) ..

Legg ved oppskrifta mi nedanfor, dersom du kunne tenka deg å prøva deg på noko liknande sjølv og vil sjå korleis andre gjorde det:

OG:: 1,047. FG: 1,008. IBU: 20.

Malt:
4,8 kg pilsnermalt
0,2 kg syremalt
0,3 kg karamellmalt 15 L.

Humle:
15 g magnum, 60 min.

Andre ingrediensar:
0,5 kg raspa ingefær, 60 min kok
0,15 kg ingefær, 20 min kok.
Gjærnæring og klarningsmiddel, 15 min.

Vassjustering:
Syremalt og CaSO4 + CaCl2 i mesk og skyllevatn til ph 5,2 (kalkulert i brewers friend).

Mesking:
65 grader C, 60 min
73 grader C, 15 min
20 liter meskevatn
Skyller m 76 grader C varmt vatn til ynskja volum før kok, 34 liter.

Koketid: 90 min

Gjær: Safale us05. 20 grader i 14 dagar.


Skulle ein gjort noko annleis så ville eg kanskje prøvd å auke mesketemperatur og hatt i litt meir ingefær.
 
Personlig synes jeg at mye av det du finner i butikk stort sett rusbrus i forkledning.

Vi bruker 100% pilsnermalt og har gått over på en London ale type gjær (WY 1318). Den har lavere utgjæring noe som jeg synes er kledelig. Da holder det og med et enkel mesketrinn på 66-67ºC. Prøv å sløyfe den 60min tilsettingen av ingefær og tilsett alt på 15-20 min. Har testet lang kok av ingefær og fant at det stort sett var bortkastet. Du mister noe av de høye florale og flykige tonene av ingefær.

Vi liker ingefærølen sint og at den glefser. Ligger på ca. 36g pr. liter. Mye olje fra ingefær så påvirker ølen sin skumfasthet. Har prøvd brygg med ca 15% hvete men det utgjorde ingen effekt på skummet så bruker ikke det lenger.
 
Noen eksperimenter som ikke fungerte som jeg kan nevne:

1. Tilsette skivet ingefær direkte til gjæringskar i tillegg til ingefær på 15min. Brukt som om man tørrhumlet. Problem: På romtemperatur får man for dårlig virkninggrad og dette løftet ikke den ferske ingefærsmaken merkbart.

2. Trekke ingefær-te og tilsette sammen med sukker på flasking. Fungerer men ga for mye partikler så du ender opp med mye bunnfall i flaskene. Ølen er stort sett konsumerbar av de mest hardbarkede hipstere. Ikke et vakkert syn selv om man holder tilbake mye av flasken. Endrer fargen på ølen så den ser litt ut som brunt sølevann. Smaker greit men best for blindsmaking.

3. Beholde skallet på når man rasper ingefær. Tror noen produsenter sprayer med noe som stopper uønsket soppvekst. De fleste som har hatt ingefær lenge i kjøleskap har sikkert sette at sopp ofte liker å vokse på dem. Noen ganger var det i allefall noe på skallet som stoppet av gjæring. Har stoppet å gjøre dette, vi var ikke trygg selv om du valgte organisk dyrket. Nå blir den vasket og rensket før vi kjører den i en blender.
 
Noen eksperimenter som ikke fungerte som jeg kan nevne:

1. Tilsette skivet ingefær direkte til gjæringskar i tillegg til ingefær på 15min. Brukt som om man tørrhumlet. Problem: På romtemperatur får man for dårlig virkninggrad og dette løftet ikke den ferske ingefærsmaken merkbart.

2. Trekke ingefær-te og tilsette sammen med sukker på flasking. Fungerer men ga for mye partikler så du ender opp med mye bunnfall i flaskene. Ølen er stort sett konsumerbar av de mest hardbarkede hipstere. Ikke et vakkert syn selv om man holder tilbake mye av flasken. Endrer fargen på ølen så den ser litt ut som brunt sølevann. Smaker greit men best for blindsmaking.

3. Beholde skallet på når man rasper ingefær. Tror noen produsenter sprayer med noe som stopper uønsket soppvekst. De fleste som har hatt ingefær lenge i kjøleskap har sikkert sette at sopp ofte liker å vokse på dem. Noen ganger var det i allefall noe på skallet som stoppet av gjæring. Har stoppet å gjøre dette, vi var ikke trygg selv om du valgte organisk dyrket. Nå blir den vasket og rensket før vi kjører den i en blender.
Gode erfaringar og råd som er til hjelp for alle andre som har lyst til å prøva sjølv .
bra innspel
 
Tilbake
Topp