Prosjekt barrique

Da er overføringa fullført. Det var utrolig pent beregna. Det var igjen omtrent 15 liter til oslomesterskapet, som nå står til kjøling og karbonering (på 0°C og 2,7 bar, om noen vil mene noe om det), og et halvt fat til @rosnes som takk for lånet.
_20211026_171610.JPG
Det er jo ikke fullt før det renner over, og sin vane tro begynte westmallegjæra å skumme over så fort det var irriterende.
_20211026_171636.JPG
Nå er det bare vaskejobben igjen. :D
 
Da er overføringa fullført. Det var utrolig pent beregna. Det var igjen omtrent 15 liter til oslomesterskapet, som nå står til kjøling og karbonering (på 0°C og 2,7 bar, om noen vil mene noe om det), og et halvt fat til @rosnes som takk for lånet.
Næmen....?

Så utrolig hyggelig! Jeg tenkte jo bare å gjøre nytte for meg ved å låne ut npen fat jeg uansett knapt bruker. Bare si fra når det passer å repatriere dem - jeg er hjemme mindst en gang i døgnet.

Jeg skal skåle for deg ved hver fuldmåne til det halve fatet er tomt.
 
Fantastisk tråd som jeg har kost meg med gjennom et par kvelder! Ble lei meg over hva som var å lese i våre, men glad igjen av at du fant en løsning som allerede er gjennomført. Kudos!
 
Fantastisk tråd som jeg har kost meg med gjennom et par kvelder! Ble lei meg over hva som var å lese i våre, men glad igjen av at du fant en løsning som allerede er gjennomført. Kudos!
Ja, det blir skikkelig spennende å se om et halvt års tid om det har gått bra. Og så er jeg skikkelig spent på det ølet jeg skal servere imorra på oslomesterskapet. Jeg har ikke smakt på det ølet sjøl på veldig lenge, så jeg aner egentlig ikke åssen det står til.
 
I går var det oslomesterskap i hjemmebrygging, og som lova tok jeg med et fat fra tønna. Dette var siste tapping fra tønna før flytting, så neste blir fryktelig spennende, men denne var det ihvertfall ikke noe i veien med.
Tønneølet fortsetter å utvikle seg, i mine øyne i positiv retning. Nå var jeg aldri veldig glad i det i første omgang, så det er jo ikke sikkert alle er enige med meg, men jeg syns det blir bedre og bedre. Artig nok blir det mindre og mindre syrlig, det første hadde jo en markant syrlighet, men den blir svakere og svakere. Det hadde jeg ikke trodd. Vanilja fortsetter å bli sterkere og sterkere, da. Med litt flaks har flyttinga gått fint, og så får vi se åssen det går videre.
Det var jo en del andre kompetente folk som fikk en smak i går, så jeg håpa egentlig noen av dere kunne komme med noen tanker her, det hadde vært moro å lese.
 
Tilbake
Topp