To nye etiketter... :)

Hvordan lager man en lavkarbo øl ?
Med fare for å spore av tråden igjen ......
 
Hvordan lager man en lavkarbo øl ?
Med fare for å spore av tråden igjen ......
@Kalvatn linket til fremgangsmåten. Må legge til at Amigase-enzymet (kjært barn har mange navn) åpner for mange muligheter når det brukes under mesking. Med litt fintuning og prøving/feiling bør man kunne treffe en forutbestemt (lavere) FG ganske nøyaktig. Har tenkt å eksperimentere litt når høstsesongen starter for alvor.
 
Hvordan lager man en lavkarbo øl ?
Med fare for å spore av tråden igjen ......
du kan bruke:
eller
Les instruksen nøye ved bruk
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Aner ikke. Rullet vel ca. 10 min, med trykk på 2 bar, ølet var da ca. 10 grader. Er et helvete å få på boks hvis det er for mye kullsyre. Du må nesten prøve deg fram. Kjøler ned til 0-1 grad før det skytes på boks.
Ok
Hadde vært gøy å lage før jul.
Men alle fat er fulle. Får se om jeg klarer å tømme et fat på flasker..
 
Har vært sånn tålig fornøyd med labelene jeg har og har en enkel template som gjør det raskt og enkelt å lage nye etiketter.

Oktobergaleisen.jpg

Men alt kan jo forbedres.
Har lekt litt i Photoshop hvor jeg skamløst har plagiert @Holmentoppen sin layout, ikke tilfeldig siden han har de i mine øyne de peneste hjemmebryggeretikettene som er mulig å oppdrive.

Jobbe videre med denne eller bare beholde layouten jeg har? Vil aldri klare å ha samme blikk for detaljer som Kurt, men oppsettet hans er jo uovertruffent.
Oktobergaleisen 2 nett.jpg
 
Tilbake
Topp