NM 2022 - den store diskusjonstråden

Fan, tenkte kke på NM da jeg flaska Saison'en min på 0,75l flasker :(
Oh noes . Er redd reglene for flasker er for strenge til at de slipper gjennom. Pluss at dommerene ville blitt for brisne av å drikke såpass mye av en helt sikkert strålende Saison:(
 
Er det planlagt noe arrangement i forbindelse med NM-finalen i år? (Foredrag, bryggeribesøk, ølsmaking, utdeling av premier osv.)
 
Ser at det i år er 2*0,5 pluss 2* 0,5 flasker som skal planlegges. Kva er grunnen til dette? Har etter fjorårets reglar tatt av 3 * 0,5 flasker av øl som eg hadde tenkt til innsending og ellers flasket på 0,33 eller drukket opp... Sender uanset inn 2 til bedømming i første runde. Kipt om man går vidare og ikkje har nok øl å sende. Kanskje det er fleire i samme bås?
 
Ser at det i år er 2*0,5 pluss 2* 0,5 flasker som skal planlegges. Kva er grunnen til dette? Har etter fjorårets reglar tatt av 3 * 0,5 flasker av øl som eg hadde tenkt til innsending og ellers flasket på 0,33 eller drukket opp... Sender uanset inn 2 til bedømming i første runde. Kipt om man går vidare og ikkje har nok øl å sende. Kanskje det er fleire i samme bås?
Det er akkurat samme regel som i 2021. I 2020 var regelen at man skulle sende inn 2 flasker OG ha 3 flasker i reserve.
Årsaken til at vi reduserte til to flasker innsendt er at det sparer de frivillige som håndterer hundrevis av flasker for mye arbeid.
 
Er det planlagt noe arrangement i forbindelse med NM-finalen i år? (Foredrag, bryggeribesøk, ølsmaking, utdeling av premier osv.)
Nei, foreløpig er det ingen slike planer. Før så var det jo Hjemmebrygger-helgen som ble brukt til sånt, men den har utgått de siste årene.
 
Det er akkurat samme regel som i 2021. I 2020 var regelen at man skulle sende inn 2 flasker OG ha 3 flasker i reserve.
Årsaken til at vi reduserte til to flasker innsendt er at det sparer de frivillige som håndterer hundrevis av flasker for mye arbeid.
Da er det eg som roter... Får lure det til med den siste flaska
 
Kan jeg melde på en saison tilsatt frukt/bær som «Saison», eller må jeg melde den inn som 13A Frukt/grønnsak?
Du melder den inn i klasse 13A. Du vil da få spørsmål om hvilken klasse det grunnleggende ølet er, og her velger du da 9D Saison. Ølet vil da bedømmes sammen med de andre i Saison-klassen men med info om tilsetning av frukt.
 
Tilbake
Topp