Flaskebunnsfyller som faktisk funker?

Er nå på min fjerde flaskebunnsfyller. Har kjøpt både fra petit, vin og bar og brygg selv, og ingen av dem fungerer spesielt bra (kan godt hende at det er samme sorten). Den lille pastappen henger seg opp, og det blir i det hele tatt mye søl. Dessuten er de umulig å demontere for renhold eller for å se om man kan fikse dem.

Er det noen som vet hvor man kan få tak i flaskebunnsfyller av god kvalitet? Er det evt noen triks/teknikk for å få de jeg har til å fungere?
 
Jeg har en fra Coopers som kan demonteres, og som funker greit. Den er ikke 100% tett til enhver tid, men ett lett dunk mot flaskebunnen gjør at nåla løsner.
Ser helt lik ut som alle andre flaskefyllere og fulgte med et startkit.
 
Jeg fant en på ebay som vi har brukt til å tappe over 100 liter siden august, og ikke hatt noen problemer med den så langt. Den er også lett å demontere for rengjøring (bare å dra av plasttuppen, så får man løs både fjæra og spissen som stikker ned).
 
Cornelius fat og BeerGun fra blichman
Himmel og hav så enkelt det å fylle flasker har blitt :D
nettopp flasket 1 og 1 halv kasse med 0.33
Det gikk som en drøm, har gått til anskaffelse av bord korkemaskin.
Tappe dagene har blitt drømmedagen jo :)
 
Hvordan opplever du at co2'et holder seg i flaskene ved bruk av beergun?
har hørt fra andre at det har en tendens til å bli noe dødt.
 
GeirH skrev:
Jeg fant en på ebay som vi har brukt til å tappe over 100 liter siden august, og ikke hatt noen problemer med den så langt. Den er også lett å demontere for rengjøring (bare å dra av plasttuppen, så får man løs både fjæra og spissen som stikker ned).
Har denne jeg og, og er superfornøyd. Hadde tidligere en svart som dreiv og hang seg opp, denne er en drøm i forhold.
 
Aleksander_B skrev:
Hvordan opplever du at CO₂'et holder seg i flaskene ved bruk av beergun?
har hørt fra andre at det har en tendens til å bli noe dødt.
Har hatt litt problemer at det blir litt lite co2, men tror nok jeg har slitt med at jeg har lite co2 generelt.
Erfaringen med denne er at den skummer meget lite, slik at jeg tror nok ikke så mye av co2 en slipper unna.
Bruker litt tid på å fylle flaskene ved lavt trykk på, øker jeg trykket har jeg fort en halv flaske med skum.
 
Aleksander_B skrev:
Hvordan opplever du at CO₂'et holder seg i flaskene ved bruk av beergun?
har hørt fra andre at det har en tendens til å bli noe dødt.

Jeg slet litt med flasking av en porter. Sannsynligvis fordi ølet holdt 4 grader og flaskene romtemp.. Mye dobbel- og trippelfylling måtte til, og et øl uten futt på flaskene :(

I går flasket jeg en blonde. Overkarbonerte med 0.5 vol, og kjølte flasker og øl ned til 2-3 grader. Funket som en drøm, og det spørs om overkarboneringen var noe poeng.. Beergun er en av de beste investeringene jeg har gjort, uten tvil. Selv om jeg ble småsvett den gangen tuppen falt av og jeg fikk en beer gun i ordets rette forstand..
 
GeirH skrev:
Jeg fant en på ebay som vi har brukt til å tappe over 100 liter siden august, og ikke hatt noen problemer med den så langt. Den er også lett å demontere for rengjøring (bare å dra av plasttuppen, så får man løs både fjæra og spissen som stikker ned).

Takk! Tester den. 4 stk bestillt ;)
 
Tilbake
Topp