Tri-Clamps?

Hei!

Driver og leter etter Tri-Clamps i 2'' størrelse. Skulle hatt en sveiseflens, klemma, pakning og ei sånn stoppe-plate.
Det jeg har planer om er at jeg skal sveise inn flensen på et 2'' rør, som skal brukes til RIMS-oppsettet.
Tenkte å få dreid opp noen gjenger i stoppe-plata som passer til et 2KW element.
Med tri-clamps blir det litt enklere å komme til innvendig, hvis jeg evt. må vaske.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billig? Evt. i Europa?

Takker for alle svar, mvh. Stephan.
 
Du får "rimelige" Tri Clamps (Tri Clover) fra www.brewershardware.com. De har bra utvalg. I følge Derrin selger han mest til Norge....
 
Takker!

Fant ut at med det jeg trengte av clamps osv. og frakta så kommer jeg opp i totalt rundt 190kr.
Er det så mye at jeg må betale noen avgifter, eller er det akkurat under grensa?:)
 
Her er fra toll.no:
Alle varer som importeres til Norge er i utgangspunktet avgiftspliktige. Unntakene er:
Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) under 200 kroner med unntak av alkoholholdige drikkevarer og tobakkvarer.
 
Det var noen her inne et sted som skrev at moms grensen er nettopp økt i fra 200kr til 214 eller 216kr
 
oeng skrev:
Det var noen her inne et sted som skrev at moms grensen er nettopp økt i fra 200kr til 214 eller 216kr

det er litt rart i såfall..
begrunnelsen for å ha uendret tollgrense har jo alltid vært at 200 og 1000 kroner er så lett å huske

edit:
ps! 200 kroner er UTEN frakt (såfremt det er spesifisert på pakken hva som er frakt og hva som er vareverdi)
 
Ja det virker litt rart å øke grensen så lite og til et sånt ukurrant beløp.
Et sidespor, men denne 200kr grensen har nå stått uforandret i 35 år, siden 1976, på tide at denne blir oppjustert!
 
tomv skrev:
det er litt rart i såfall..
begrunnelsen for å ha uendret tollgrense har jo alltid vært at 200 og 1000 kroner er så lett å huske
edit:
ps! 200 kroner er UTEN frakt (såfremt det er spesifisert på pakken hva som er frakt og hva som er vareverdi)
200,- gjelder pakkens verdi. Overstiges den blir frakten lagt til i beregningen for avgiftene. Dette gjelder uansett hva som er spessifisert på pakken.
 
Tilbake
Topp