Vin og bar vs bryggselv

Jeg har stort sett handlet hos vin&bar, og brukt bryggselv en gang og litt hos petitt.
Fornøyd med alle sammen, og vil nevne at vin&bar har jo lagerstatus på nettsidene sine....
Utvalget er bra hos alle, men forskjellig, så vi bryggere har jo et formidabelt utvalg til disp...
 
Jeg er i det store og hele veldig fornøyd med både Bryggselv.no og Vin og Bar. Har aldri hatt noe problemer med hverken levering eller noe som helst. Og, ihvertfall de gangene jeg har vært innom, har de alltid hatt tid til å slå av en prat om brygging eller hva det måtte være.
Personlig heller jeg dog mot Bryggselv.no, ikke bare fordi Erik er veldig hyggelig og behjelpelig med hva det måtte være, men også fordi det er den nye butikken av de to, og jeg vil veldig gjerne støtte opp om den. :)
 
Jeg har også handlet litt begge steder, og heller mot Bryggselv grunnet lynrask levering og løpende info om status på pakking og sending.
Bryggselv er også den beste tilbyderen av knust malt for oss som ikke får MM til jul :roedme:

Handlet forøvrig gjær og humle fra petit på tirsdag, og malt og mer humle fra Bryggselv på onsdag, så nå er det førstemann til postkassa ;D

Men som det er sagt at flere her; det er herlig med et så stort utvalg av butikker!
 
Georg J. skrev:
Jeg har også handlet litt begge steder, og heller mot Bryggselv grunnet lynrask levering og løpende info om status på pakking og sending.
Bryggselv er også den beste tilbyderen av knust malt for oss som ikke får MM til jul :roedme:

Kommer for alltid til å huske bryggedag for mitt første brygg.
Foretok en minimesk og kornet var kjøpt ifra VinogBar. Hadde ikke mølle selv, og stod i nærmere 1 time og knuste korn med kjevle og morter :p
*Elsker sin MM2!
 
Aleksander_B skrev:
Takker Erik og fruen for en knallbra bryggerbutikk for oss!

Dette forumet trenger sårt et "like/+1 system"... :)
For alle oss som ikke gidder å skrive men som er enige.
 
Aleksander_B skrev:
Georg J. skrev:
Jeg har også handlet litt begge steder, og heller mot Bryggselv grunnet lynrask levering og løpende info om status på pakking og sending.
Bryggselv er også den beste tilbyderen av knust malt for oss som ikke får MM til jul :roedme:

Kommer for alltid til å huske bryggedag for mitt første brygg.
Foretok en minimesk og kornet var kjøpt ifra VinogBar. Hadde ikke mølle selv, og stod i nærmere 1 time og knuste korn med kjevle og morter :p
*Elsker sin MM2!
Kjøpte også malt fra Vin og Bar til mitt første brygg. Noe som resulterte i 7 timers arbeid med morteren for å knuse 4 kilo korn.
*Elsker sin Corona mølle og håper på MM3 til jul.
 
Marius G skrev:
Kjøpte også malt fra Vin og Bar til mitt første brygg. Noe som resulterte i 7 timers arbeid med morteren for å knuse 4 kilo korn.
*Elsker sin Corona mølle og håper på MM3 til jul.

Syv timer? Har selv brukt den metoden, men ikke brukt mer enn et par timer på ca 6 kilo med malt. Dog har jeg en forholdsvis stor morter, som har vært i den slags tjeneste for siste gang.
 
Vs og vs fru blom, jeg synes de er fine begge to og utfyller hverandre bra. God service, greie priser og hyggelige folk i begge butikkene. En gang klarte jeg å miste den plastikkdingsen ytterst på autoheverten, og fikk ny gratis på bryggeland! :skitbra:
Det meste av handelen foretar jeg hos bryggeland pga. beliggenheten, men det hender titt og ofte at jeg handler hos bryggselv og. De byr jo ofte på litt forskjellig utvalg, og det er bra!  :)
 
Georg J. skrev:
...Handlet forøvrig gjær og humle fra petit på tirsdag, og malt og mer humle fra Bryggselv på onsdag, så nå er det førstemann til postkassa ;D

Må skryte av Petit! Pakken lå i postkassa når jeg kom fra jobb (torsdag), og det var beregnet 22 kr i frakt for 4pk tørrgjær og 200 gr humle :skitbra:
 
Er veldig fornøgd med V&B, men Bryggselv er heilt rå på service. Sendte bestilling i dag kl.16:06 og 17:40 var pakken klokka in på posten.
 
Jeg må også si at Ola på Petit imponerer meg med sendingene sine. Er ofte i posten allerede neste dag.
Eller handler jeg nok mest hos Erik på Bryggselv.no da med personlig fremmøte de er utrolig fine folk.
 
Ole Mørkved skrev:
Marius G skrev:
Kjøpte også malt fra Vin og Bar til mitt første brygg. Noe som resulterte i 7 timers arbeid med morteren for å knuse 4 kilo korn.
*Elsker sin Corona mølle og håper på MM3 til jul.

Syv timer? Har selv brukt den metoden, men ikke brukt mer enn et par timer på ca 6 kilo med malt. Dog har jeg en forholdsvis stor morter, som har vært i den slags tjeneste for siste gang.
Brukte en liten krydder-morter.
 
Jeg synes Vin og Bar er veldig flinke til å ta inn et bredt utvalg av produkter. Det er der jeg kan føle meg mest sikker på å finne de småtingene jeg trenger, slik som kjemikalier og CO2-patroner. Selv om de har blitt bedre på bryggekunnskap, er det ikke helt på høyde med Bryggselv og nettbutikken er under enhver kritikk.
 
Her er mine erfaringer.

Jeg har handlet fra Vinogbar 3 - 4 ganger og har vært stort sett vært fornøyd. Men de to siste gangen jeg har handlet gjær der har det vært utrolig mye kluss.

I fjor bestilte jeg gjær og den skulle sendes som brev og var lovt å ankomme innen to dager. Jeg bestilte i starten av uka og skulle brygge til helga. Flere dager gikk uten noen gjær i postkassen. Da jeg ringte for å høre hva som foregikk viste det seg at de hadde glemt å poste gjæren, jeg fikk i det minste med en ekstra pakke gjær så jeg kunne slippe å lage / lage mindre starter. Pakken ble sendt som ekspress.

I dag var planen å brygge en mild hefeweizen, og da bruker jeg Wyeast 3056. Ola hadde bare forholdsvis gammel gjær, og Bryggselv fører jo kun WL. Jeg gav derfor Vinogbar en ny sjanse. Ringte  på mandag og fikk høre at de hadde tre pakker som var rimelig fersk (30 okt.). Jeg bestilte alle og fikk de til å sende som brev og ble lovt at pakken skulle ligge i postkassen innen to dager. På onsdag hadde jeg fortsatt ingen gjær. Ringte på torsdag og fikk høre at den ene pakken lå i Lillestrøm, mens den andre lå i Oslo, derfor var ikke pakken sendt. Han spurte om jeg fortsatt ville kjøpe, jeg ble garantert at jeg skulle motta den dagen etter (i går) med ekspressending, jeg sa det var ok. Starter var kokt opp og jeg ventet bare på gjær, men det kom selvsagt ingen gjær i går.

Resultatet er at det ikke blir noe øl til arrangementet jeg skulle brygge til. Jeg skjønner ikke helt hvordan de klarer å rote til forsendingene sånn. Begge gangene ble jeg lovt at pakken skulle sendes asap. Jeg kommer iallfall ALDRI til å kjøpe av Vinogbar flere ganger. Jeg har handlet fra Bryggselv et par ganger og har vært strålende fornøyd. Pakkene kommer raskere enn man skulle tro det var mulig, produksjonsdatoene står på hjemmesiden, du kan betale med paypal og de kontakter deg straks det er noen problemer med forsendelsen. Det samme gjelder Petit, nå har produksjonsdatoer (omtrentlige iallfall) kommet opp på hjemmesiden og pakken ligger vanligvis i postkassen dagen etter. 
 
Sendte inn kranen til min BetterBotle på lørdag med forklaring som jeg ikke kan forklare på hvorfor har gått i stykker, idag hadde jeg ny.
Jeg blir nok å handle mer fra Vin og Bar og, flott rask service.
 
Registrerer at de fleste som har ting å beklage seg over har problemer med leveringstid.

OK, har man avtalt at en vare skal sendes samme dag så er det jo greit om leverandøren gjør som avtalt.

Men, slikt ser vi jo også i ALLE andre sammenhenger, så kanskje vi som hjemmebryggere også må se litt på våre egne rutiner.
For eksempel: er det lurt å planlegge ett brygg to dager før man skal brygge når man mangler helt essensielle ingredienser og
ikke har en backup plan ?

Selv pleier jeg å bruke god tid på å planlegge ett brygg, av og til gjerne uker, kanskje måneder.
Finjusterer på oppskriften, vannjustering, valg av gjær, humle etc....hvis det er en øltype jeg ikke er godt kjent med bruker jeg god tid på lese meg opp på emnet, finne flere kilder osv...

Når jeg føler at oppskriften er på plass bestiller jeg inn de varene jeg trenger, så brygges det når det passer.
Da slipper jeg også å bli frustrert og forbanna når jeg egentlig skulle ha en kosedag med brygging.

Når det gjelder gjær synes jeg forøvrig det er greit å ha en liten private "gjærbank" med noen få men "multianvendbare" gjærtyper, slik at om jeg skulle få ett innfall har jeg muligheten til å brygge innen ett par dager.
 
Espen Unnvik skrev:
Registrerer at de fleste som har ting å beklage seg over har problemer med leveringstid.

OK, har man avtalt at en vare skal sendes samme dag så er det jo greit om leverandøren gjør som avtalt.

Men, slikt ser vi jo også i ALLE andre sammenhenger, så kanskje vi som hjemmebryggere også må se litt på våre egne rutiner.
For eksempel: er det lurt å planlegge ett brygg to dager før man skal brygge når man mangler helt essensielle ingredienser og
ikke har en backup plan ?

Selv pleier jeg å bruke god tid på å planlegge ett brygg, av og til gjerne uker, kanskje måneder.
Finjusterer på oppskriften, vannjustering, valg av gjær, humle etc....hvis det er en øltype jeg ikke er godt kjent med bruker jeg god tid på lese meg opp på emnet, finne flere kilder osv...

Når jeg føler at oppskriften er på plass bestiller jeg inn de varene jeg trenger, så brygges det når det passer.
Da slipper jeg også å bli frustrert og forbanna når jeg egentlig skulle ha en kosedag med brygging.

Når det gjelder gjær synes jeg forøvrig det er greit å ha en liten private "gjærbank" med noen få men "multianvendbare" gjærtyper, slik at om jeg skulle få ett innfall har jeg muligheten til å brygge innen ett par dager.

+1 Skikkelig planlegging er ingen dum ting. Jeg bruker som regel også laaang tid på bryggeprosjekter. Det hender selvsagt at man får idéer som realiseres raskt, men det er ytterst sjelden jeg er avhengig av spesielt rask levering for å kunne gjennomføre en planlagt brygging. Når det er sagt har jeg ingen dårlige erfaringer med hverken Petit, Vin og Bar eller Bryggselv!
 
Jeg har kun gode erfaringer med Bryggselv, Petit og Vin og Bar! De er raske, serviceinnstilte og hyggelige.  :yes:
 
Jeg har også bare gode erfaringer med bryggselv, petit og vin og bar. God service og raske til å levere alle sammen. Det er bra vi har flere som er veldig bra. Siden de ikke har det samme på lager er det greit å bruke alle sammen så vi får tak i det vi trenger :)


Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Tilbake
Topp