Kjøpe beer brew 30?

Kjøler kan du lage av bremseledning I kopper fra biltema.  Klar over at du skrev at mekkevilligheten er på et minimum,  men det er også minimum av jobb som kreves.  Bare bøy og sleng på hirtigkoplinger til hageslange. Gjæringskar/korker /hevert/termometer/hydrometer finner du egentlig billigst på europris. Manifold til meskekar kan du lage med kopper fra biltema.  Koster deg vel. 400 spenn,  og innebærer dessverre ca en time med saging,  men det er det.

Hvis du har funnet en gryte til under 2000 lar det seg absolutt gjøre å ende på under 4k sammenlagt.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
Og hvis du også vasker med krystallsoda fra rema1000 istedenfor for pbw er det også noen kroner spart.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
Krystallsoda er ikke det samme som Kaustisk Soda.

Jeg bruker også for det meste Krystallsoda til rengjøring, med mindre det må kraftigere lut (!) til :p
 
twstave skrev:
Kjøler kan du lage av bremseledning I kopper fra Biltema.  Klar over at du skrev at mekkevilligheten er på et minimum,  men det er også minimum av jobb som kreves.  Bare bøy og sleng på hirtigkoplinger til hageslange. Gjæringskar/korker /hevert/termometer/hydrometer finner du egentlig billigst på Europris. Manifold til meskekar kan du lage med kopper fra Biltema.  Koster deg vel. 400 spenn,  og innebærer dessverre ca en time med saging,  men det er det.

Hvis du har funnet en gryte til under 2000 lar det seg absolutt gjøre å ende på under 4k sammenlagt.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Hva slags kobberledning fra biltema? Finner denne: http://biltema.no/no/Bygg/Ror/Kobber/Kobberror-ra-86989/ men med spesifikasjonen til vørterkjølern til VinogBar, trengs det 8 meter med 10 mm diameter, og dette blir jo fort 700 kr + slanger og klemmer, og da er jo ikke det stort billigere?
Har også lest mange klager over kvaliteten på utstyret fra Europris, og at det ikke holder særlig mål, og man vil vel ikke la billig utstyr gå foran kvalitet av ferdig produkt...
Men trådstarter spør vel, slik jeg oppfatter det, og det jeg selv også lurer på, hva er best av løst utstyr eller en BB30, sett at prisen, som den jo gjør, blir akkurat det samme?
 
twstave skrev:
Kjøler kan du lage av bremseledning I kopper fra Biltema.  Klar over at du skrev at mekkevilligheten er på et minimum,  men det er også minimum av jobb som kreves.  Bare bøy og sleng på hirtigkoplinger til hageslange. Gjæringskar/korker /hevert/termometer/hydrometer finner du egentlig billigst på Europris. Manifold til meskekar kan du lage med kopper fra Biltema.  Koster deg vel. 400 spenn,  og innebærer dessverre ca en time med saging,  men det er det.

Hvis du har funnet en gryte til under 2000 lar det seg absolutt gjøre å ende på under 4k sammenlagt.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Passer koblingene direkte på røret?
 
Så du må nok slenge på noen cm med hageslange du fester med en klemme.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
Aleksander_B skrev:
Til alle som vurderer å kjøpe nytt bryggeutstyr:

Det er forståelig at det virker skummelt å satse på ett produkt som de aller fleste her inne velger å modifisere, og som Eirik_A er det vanskelig å finne noen som er helt fornøyd med sin BB30.

Det som er viktig å få med seg her er følgende:
Alle som kjøpte BB30 av olbrygging.no fikk 1. generasjons BB30. Denne hadde en rekke svakheter hvor Per Inge, som driver olbrygging.no, hørte på oss som bruker apparatet.
På sett og vis er vi som fikk og eier den første generasjonen av BB30 betatestere. De svakhetene som ble avdekket gjennom våre erfaring har hjulpet Per Inge for å justere den nye versjonen som kommer nå i mars (tror jeg det var).

Den nye versjonen (BB30 ver.2) vil ha følgende endringer:
- Kuleventil er nå orginalt montert.
- Man kan stille inn hvor mye effekt man vil ha (1000W, 1500W eller 2500W)
- Bunnen vil være tykkere.
- Hanken til silkaret vil bli forsterket og bedre.

Disse tingene er de største svakthetene med maskinen. Å ha muligheten til å velge effekt og tykkere bunn vil hindre den fastbrenningen som vi erfarer med våre apparater.

Samtidig som den nye versjonen kommer til Norge i mars, kommer også pumpeløsning som er plug&play til BB30. Dette er svært gunstig å ha til dette apparatet!

Kan også nevne at det vil komme større versjoner også, usikker på når disse kommer. :)

Brew strong!  :biersmile:

Det kommer til å være enda en forbedring. Termostaten kommer til å gå til 150 grader i neste utgave. I tillegg vil sikkerhetsfølerne være justert til noe høyere temperatur.

Beer Brew 60 kommer en gang nå på våren/forsommeren. Jeg kommer til å ha en med meg på NM 24. mars. Så hvis dere kommer hit vil dere se både BB30 og BB60 i siste versjon. Også pumpeløsningen er med da.
 
oh crap. Om beer-brew får pumpe, begynner den nesten å konkurrere med speidel! (til en forhåpentligvis lavere pris! )
 
Hallstein skrev:
oh crap. Om beer-brew får pumpe, begynner den nesten å konkurrere med speidel! (til en forhåpentligvis lavere pris! )

Nå kjenner jeg ikke Speidel og har en Beer Maker 30 sjøl, men mener å ha hørt at Speidel har noe mer avansert elektronikk.
 
Nja. Termostat og stegmesking. Vil ikke akkurat kalle det "avansert"... Men ja, det er nok litt mer avansert enn beer brew 30 ja...
 
Hallstein skrev:
Nja. Termostat og stegmesking. Vil ikke akkurat kalle det "avansert"... Men ja, det er nok litt mer avansert enn beer brew 30 ja...

Så når jeg får PID'n min til å kontrollere varmelementet og pumpe som sirkulerer under mesking har jeg egentlig en løsning mer avansert enn Speidel til "brøkdel" av prisen, - bare mye styggere? Yey!

Planlegger å få en Arduino-løsning til å blande seg inn der også så jeg kan programmere inn hvilke nivå PID'n skal slå ut på etter ulike tidsintervall og automatisere stegmeskinga også, men det er laaangt fram.
 
Weholt skrev:
Hallstein skrev:
Nja. Termostat og stegmesking. Vil ikke akkurat kalle det "avansert"... Men ja, det er nok litt mer avansert enn beer brew 30 ja...

Så når jeg får PID'n min til å kontrollere varmelementet og pumpe som sirkulerer under mesking har jeg egentlig en løsning mer avansert enn Speidel til "brøkdel" av prisen, - bare mye styggere? Yey!

Nei. Det er ikke mer avansert. Og som mange sikkert har skjønt styrer ikke teknologien som brukes i Speidelen prisen på den. Det er byggekvaliteten og ikke minst utviklingen av den.
 
Bjarte H skrev:
Weholt skrev:
Hallstein skrev:
Nja. Termostat og stegmesking. Vil ikke akkurat kalle det "avansert"... Men ja, det er nok litt mer avansert enn beer brew 30 ja...

Så når jeg får PID'n min til å kontrollere varmelementet og pumpe som sirkulerer under mesking har jeg egentlig en løsning mer avansert enn Speidel til "brøkdel" av prisen, - bare mye styggere? Yey!

Nei. Det er ikke mer avansert. Og som mange sikkert har skjønt styrer ikke teknologien som brukes i Speidelen prisen på den. Det er byggekvaliteten og ikke minst utviklingen av den.

Ja, byggekvaliteten på Beer Maker 30 kunne iallefall vært bedre.
 
Tilbake
Topp