HaandBryggeriet's Craft beer festival 4 - 5 Mai 2012

Drechsler

Norbrygg-medlem
HAAND ØLFESTIVAL 2012


Norges første internasjonale ølfestival arrangeres fredag 4. og lørdag 5. mai.

I Haandbryggeriets nye lokaler på Sundland i Drammen, med adresse Skogliveien 4 bygg H.
Festivalområdet er i bryggerihallen samt tilhørende uteareal.

En rekke av Europas ledende mikrobryggerier deltar:
Picobrouwerij Alvinne og Brasserie Artisanale de Rulles fra Belgia.
Haandbryggeriet, Nøgne Ø, Kinn Bryggeri og Aass Bryggeri fra Norge.
Närke Kulturbryggeri og Nynäshamn Ångbryggeri fra Sverige.
Browerij De Molen og Bierbrouwerij  Emelisse fra Nederland.
Og LoverBeer fra Italia.
Fat og flaskeøl fra bryggeriene serveres i 15 cl smakeglass.

Fra Internasjonal bar serveres amerikanske og europeiske øl fra bryggerier som ikke deltar på festivalen.

Det serveres også kortreist festivalmat av god kvalitet til hyggelige priser.
Musikalsk underholdning av lokale helter.

Fredag 4. mai kl. 16-22.  Lørdag 5. mai kl. 12-22
Adkomst: Tog til Drammen stasjon. Derfra ca 15 minutters gange. Også buss 25 fra Drammen busstasjon mot Gulskogen med avstigning Prof. Smiths Allé.

Billetter er lagt ut til forhåndssalg. Koster kr. 300 +billettavgift per dag.
Begrenset antall billetter. 400 fredag og 600 lørdag.
Billetter inkluderer program, festivalglass og 5 smaksprøver á 15cl. Salg av ekstra ølbonger til kr 25 per stykk.

Billetter kan kjøpes på Posten, Narvesen og 7-Eleven.
Og Billettservice:
Billetter fredag 4. mai: http://www.billettservice.no/event/HAAND-LFESTIVAL-FREDAG-billetter/DSU0405 Billetter lørdag 5. mai: http://www.billettservice.no/event/HAAND-LFESTIVAL-L-RDAG-billetter/DSU0505
Ølliste vil bli oppdatert fortløpende på haandbryggeriet.net
Festivalinfo også på Haandbryggeriets side på Facebook. http://www.facebook.com/pages/Haandbryggeriet/321958088808
 
Da har jeg feiret bursdag her i heimen. Og da har noen i familien funnet ut at de skulle sende meg til Drammen på tur..... Drammen?
Jeg her hørt at en dram i timen er bedre en en time i Drammen.
Hvordan i alle verden kunne de finne på noe slikt??????

Men, nå har det seg slik at de har bestilt hotell til meg (og fruen) helga 4. - 6. Mai. Etter å ha sett denne posten, så aner det meg at det kan være en sammenheng her. Kanskje Drammen kan være en grei plass å dra til?  :)
 
Drammen ække så gæærnt det serru!
Byen er pussa opp for ganske mange millioner de siste årene, så det har faktisk blitt veldig trivelig. Mange nye utesteder, og til og med "sandstrand" langs elvepromenaden. I den elven fløt det bæsj og dopapir når jeg var liten (det er noen år siden). Verden går heldigvis fremover.
Haandbryggeriet (og mange andre) har fått nye store lokaler der det før var jernbaneverksted. Et stort område ikke langt fra sentrum på Strømsø side.
Så da sees vi der  :skitbra:
 
Haandbryggeriet har lagt ut billetter til festivalen nå. 331 kroner (300 + 31 i gebyr) per dag per person.

For mer info, se her:
http://www.haandbryggeriet.net/Festival2012.html
 
Det står vel "stay tuned for more info".
Så da får vi håpe det snart kommer. Var hvertfall mange bryggerier som skulle komme, så det blir nok mye godt å smake på.
Har bestilt bilett for fredag.
Hvis jeg rekker det, kan jeg kjøre innom i morgen å høre med dem.
 
HAAND ØLFESTIVAL 2012


Norges første internasjonale ølfestival arrangeres fredag 4. og lørdag 5. mai.

I Haandbryggeriets nye lokaler på Sundland i Drammen, med adresse Skogliveien 4 bygg H.
Festivalområdet er i bryggerihallen samt tilhørende uteareal.

En rekke av Europas ledende mikrobryggerier deltar:
Picobrouwerij Alvinne og Brasserie Artisanale de Rulles fra Belgia.
Haandbryggeriet, Nøgne Ø, Kinn Bryggeri og Aass Bryggeri fra Norge.
Närke Kulturbryggeri og Nynäshamn Ångbryggeri fra Sverige.
Browerij De Molen og Bierbrouwerij  Emelisse fra Nederland.
Og LoverBeer fra Italia.
Fat og flaskeøl fra bryggeriene serveres i 15 cl smakeglass.

Fra Internasjonal bar serveres amerikanske og europeiske øl fra bryggerier som ikke deltar på festivalen.

Det serveres også kortreist festivalmat av god kvalitet til hyggelige priser.
Musikalsk underholdning av lokale helter.

Fredag 4. mai kl. 16-22.  Lørdag 5. mai kl. 12-22
Adkomst: Tog til Drammen stasjon. Derfra ca 15 minutters gange. Også buss 25 fra Drammen busstasjon mot Gulskogen med avstigning Prof. Smiths Allé.

Billetter er lagt ut til forhåndssalg. Koster kr. 300 +billettavgift per dag.
Begrenset antall billetter. 400 fredag og 600 lørdag.
Billetter inkluderer program, festivalglass og 5 smaksprøver á 15cl. Salg av ekstra ølbonger til kr 25 per stykk.

Billetter kan kjøpes på Posten, Narvesen og 7-Eleven.
Og Billettservice:
Billetter fredag 4. mai : http://www.billettservice.no/event/HAAND-LFESTIVAL-FREDAG-billetter/DSU0405
Billetter lørdag 5. mai : http://www.billettservice.no/event/HAAND-LFESTIVAL-L-RDAG-billetter/DSU0505

Ølliste vil bli oppdatert fortløpende på haandbryggeriet.net
Festivalinfo også på Haandbryggeriets side på Facebook.
 
54d338ba-2295-7f59.jpg
54d338ba-22a3-d998.jpg

Full pupp i kveld hvertfall.
 
Veldig bra festival, hvor jeg fikk tylla i meg øl jeg antagelig ikke får smake igjen på lang, lang tid.
Utrolig spennende med øl smaksatt på bla. pors og granskudd samt surøl med plommer og druer. :skitbra:
 
Georg J. skrev:
Veldig bra festival, hvor jeg fikk tylla i meg øl jeg antagelig ikke får smake igjen på lang, lang tid.
Utrolig spennende med øl smaksatt på bla. pors og granskudd samt surøl med plommer og druer. :skitbra:

Ikke bare hadde Närke Kulturbryggeri øl med pors og granskudd, men også en øl tilsatt bever !!!  Ja, det dyret med store fortenner som feller trær.
De har tilsatt et sekret som beveren bruker til å markere revir. Det lukter villmark og smakte.... bever!
Merkeligste ølet jeg har smakt.  ::)


Fantastisk utvalg. Nå er det bare en drøy time til de åpner dag to.... og jeg dit  :ilike:
 
Odland skrev:
Beaver Ale? Kan mistolkes...

Her er den Närke Bäver, fra de dype svenske skoger.
For øvrig: et rykte skal ha det til at stort sett all bever i Europa i dag stammer fra Telemark?
 
Beveren var helt utrolig. Smake ikke så rent lite hestemøkk heller, i tillegg til beversvette. Ramt!
Og det hele servert fra et pissoar!!
 
Tilbake
Topp